چهاردهمین رویداد «تجربه بازی‌ساز» برگزار شد

عصر روز پنجشنبه ۱۵ شهریور ماه، چهاردهمین رویداد «تجربه بازی‌ساز» توسط انستیتو ملی بازی‌سازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در ابتدای این مراسم محمد حاجی میرزایی معاون آموزش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و مشکلات بازی‌سازان گفت: «واحد آموزش و انستیتو ملی‌بازی‌سازی در تلاش هستند تا بتوانند شرایط بازی‌سازی در کشور را بهبود ببخشند که این موضوع با پرورش نیروهای توانمند در این حوزه امکان‌پذیر خواهد شد.» معاون واحد آموزش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ادامه به این موضوع اشاره کرد که: «انستیتو ملی بازی‌سازی به مرکز تخصصی بازی‌سازی تبدیل خواهد شد تا با استفاده از اساتید داخلی و اساتید بین‌المللی بتواند بازی‌سازان توانمندی پرورش‌ دهد. انستیتو در تلاش است تا مدرک بین‌المللی به بازی‌سازان اهدا کند تا تیم‌های بازی‌سازی بتوانند سفارش‌های ساخت بازی از شرکت‌های خارجی به دست بیاورند و راحت‌تر بتوانند در بازار بین‌المللی فعالیت داشته باشند.»

در ادامه کامیار محبوبیان مدیر انستیتوی ملی بازی‌سازی به همراه امیر محمدرضایی مدیر دپارتمان طراحی بازی، فراز شانیار مدیر دپارتمان آرت و محمد شهبازی مدیر دپارتمان فنی درباره ادامه فعالیت‌های انستیتو ملی بازی‌سازی صحبت کردند.

محبوبیان با صحبت درباره دوره پاورآپ به این موضوع اشاره کرد که: «پاورآپ باعث تشکیل تیم‌های مختلفی شد و حتی پروژه‌های موفقی در آن شکل گرفت. افرادی که در پاورآپ شرکت کردند هم اکنون می‌توانند در استودیوهای بازی‌سازی فعالیت کنند. پاورآپ به نوعی یک دوره کارآموزی حرفه‌ای برای افرادی بود که نیاز به کسب تجربه بیشتر در بازی‌سازی داشتند. افرادی که اکنون با کار تیمی آشنا شده‌اند و چالش‌های ساخت بازی را از نزدیک تجربه کردند. این افراد هم اکنون آماده فعالیت در بازار حرفه‌ای بازی‌سازی هستند.»

مدیر انستیتوی ملی‌ بازی‌سازی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «لازم است که استودیوهای بازی‌سازی از افرادی که دوره پاورآپ را طی کرده‌اند حمایت کنند. پاورآپ در جهت برطرف کردن نیاز استودیوها به نیروی متخصص به وجود آمد و به همین دلیل شرکت‌کنندگان در آن نیاز به حمایت دارند تا بتوان در آینده از دستاوردهای این رویداد بهره‌مند شد. همچنین انتظار می‌رود که دوره بعدی رویداد پاورآپ در پاییز یا زمستان امسال برگزار شود.»

در جریان چهادهمین رویداد تجربه بازی‌ساز دو تیم‌ از شرکت‌کنندگان در رویداد پاورآپ به بیان تجربه‌هایی که از این دوره آموزشی کسب کرده بودند پرداختند و درباره نقاط ضعف و قوت پاورآپ صحبت کردند. در بخش پایانی رویداد GDX 14 سازندگان بازی موبایلی شهرزاد به صحبت درباره این بازی پرداختند و تجربیاتی که در جریان ساخت این بازی به دست‌ آورده بودند را با شرکت‌کنندگان در این رویداد به اشتراک گذاشتند.

چهاردهمین دوره رویداد تجربه بازی‌ساز در حالی به پایان رسید که دوره بعدی آن در مهر ماه برگزار می‌شود.