ضرورت  آشنایی دانش آموزان با رده بندی سنی بازی های رایانه ای

در حاشیه برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای سومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال دانش آموزان با حضور در سالن بنیادملی بازی های رایانه ای از برپایی این نمایشگاه استقبال کردند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای،‌ تعداد زیادی از دانش آموزان تهرانی باحضور گسترده در طی روزهای برپایی نمایشگاه از سالن بنیادملی بازی های رایانه ای بازدید کردند.

سیدرضا میر معینی، یکی از معلمان مدرسه پیام غدیر، با ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه و حضور بنیادملی بازیهای رایانه‌ای گفت: بهترین کار ممکن همین بود که شرکت‌های معتبر بازی سازی تحت پوشش بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای به صورت استاندارد بازی های ایرانی را ارایه و معرفی کنند وبچه‌ها بتوانند همه آن چیزی راکه در ذهن برای بازی کردن می‌خواهند یک جاببینند و انتخاب کنند، به ویژه که نرم افزارهای آموزش دروس در قالب بازی نیز وجود دارد و به آموزش کودکان کمک بسیار زیادی می‌کند.

نعیمی مشاور یکی از مدارس با اشاره به نظام رده بندی esra گفت: خوشبختانه بازی‌های تحت نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دارای برچسب رده بندی سنی است و این به والدین ومربیان کمک می‌کندتا بچه‌ها را برای انتخاب بازی درست راهنمایی کنند و مخاطبان بازی بدانند چه موضوع و ژانر یا دسته‌ای مناسب آنهاست.

او فعالیت‌های بنیاد بازی‌های رایانه‌ای را بسیار خوب و لازم برای جامعه مدرن امروزایران دانست و گفت: در جامعه رو به رشدی مانند ایران باید به فکر کوچکترها بود وخوشبختانه بنیاد رسانه‌ای مانند بازی که ارتباط مستقیم با شکل گیری شخصیت کودک دارد را نظارت وبررسی می‌کندو از خطرهای احتمالی روانی و فرهنگی آن می‌کاهد .

محمدپرسو دانش آموز کلاس سوم که از دیدن گیم نت‌ها به وجد آمده ،گفت: حالا که به اینجا آمده‌ام می‌دانم وقتی بزرگ شوم می‌خواهم بازی بسازم و همه بازی هارا برای بچه‌ها یکجا جمع کنم تا همه خوشحال شوند.

او که بسته بزرگی از سی دی بازی به همراه داشت گفت: اینجا فقط کافیست بگویم چند سالم است تاهر بازی که برایم ساخته شده را به من بدهند.

ندا کبیری مربی مهد کودک شادزی گفت: متاسفانه سازمان نمایشگاه‌ها شناخت درستی از مخاطبان ندارند و به همین سبب مدارس و مهدهای کودک یکی از اصلی‌ترین مخاطبان بازی ها ونرم افزارهای آموزشی هستند، پس از چند روز از شروع کار نمایشگاه‌ها از افتتاح آن مطلع شده‌اند وحالا که اینجاهستم بیتشر ناراحتم که چرا روزهای نخست را از دست دادم اما از طرفی خوشحال هستم که توانستم بازی‌های مخصوص سن قبل از پیش دبستانی را تهیه کنم و با فعالیت‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و همین طور بازی‌های رایانه‌ای ایرانی آشنا شوم .

یلدا میر آقایی مسوول مهد شادزی گفت: همیشه برای پیدا کردن بازی‌های مخصوص برای سن 3تا 7 سال دچار مشکل بودیم ولی اینجابا دیدن رده بندی های سنی بازی هاو معرفی شرکت‌ها به راحتی تعداد زیادی بازی با فرهنگ ایرانی و اصلی که دارای هولگرام نیز هستند وبه طور قطع از هر نظرتوسط کارشناسان تایید شده‌اند را تهیه کرده ام و بچه‌ها نیز با بازی‌های جدید آشنا شدند.

پانته‌آ رضوان یکی از مربیان مهدهای کودک درباره سالن بنیادملی بازی های رایانه‌ای گفت: من پیش از این با بنیاد ملی بازی های رایانه ای ومبحث رده بندی سنی بازی‌هاآشنا نبودم اما اینجا آشنا شدم وبسیار خوشحالم که سازمانی متولی این امرمهم شده است .

رضوان با گلایه از جایگاه سالن بنیادملی بازی‌های رایانه‌ای (انتهای سالن نمایشگاه دیجیتال و رسانه) گفت: جای سالن بنیاد ملی بازی هامناسب نیست و هم نمایشگاه در فواصل تبلیغ ومعرفی اعلام نمی‌کند به کجا باید برای بچه‌ها و تهیه بازی‌های رایانه‌ای مراجعه کرد .

اوافزود: بسیار خوشحالم که بچه ها اول بازی می‌کنند وهر بازی را که پسند کنند خریداری می کنند این امتیار بالایی محسوب می‌شود .

سلاله حکیم ، مدیر یکی از مهدهای کودک نیز بااشاره به اشتیاق بچه‌ها برای بازی وخرید محصولات رایانه‌ای گفت :‌امیدوارم به زودی جشنواره ونمایشگاهی ویژه بازی‌های رایانه‌ای برپا شود تا مشکلاتی که دراین نمایشگاه وجود دارد حل وفصل شده باشد ونمایشگاه به صورت تخصصی برگزار شده و بازده بالاتری هم داشته باشد.