ابراهیم وحید زاده: مخاطبان سینما و بازی های رایانه ای از یک جنس هستند

"ابراهیم وحید زاده" از کارگردانان سینما عقیده دارد که سینما به دلیل همسان بودن مخاطب باید پل ارتباطی و هماهنگ با حوزه بازی رایانه ای باشد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، کارگردان فیلم "تاکسی نارنجی" با اشاره به ویژگی های مشترک عرصه بازی و سینما، گفت: سینما و بازی رایانه ای دارای ویژگی های مشترکی از جمله قصه و قهرمان است که باید سیر دراماتیک را طی کند .

وی در عین حال به تفاوت های عرصه های یاد شده اشاره داشت و افزود: تفاوت میان بازی های رایانه ای و سینما در این است که مخاطب بازی، خود در تمام صحنه ها، فعال و در شکل گیری قصه و مسیر حرکت آن نقش دارد.اما در سینما این گونه نیست بلکه بازیگر است که مخاطب را به پایان قصه هدایت می کند.

تهیه کننده فیلم "معادله" ، یادآورشد: در سراسر دنیا رایج شده که بازی های رایانه ای بعد از مدتی به صورت فیلم درآمده و گاهی نیز فیلم های مشهور به صورت بازی های رایانه ای ساخته می شوند که این مساله می تواند بیانگر ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی میان این دو، یعنی بازی رایانه ای و سینما باشد.

وحید زاده با تاکید بر ارتباط میان این دو حوزه ، ادامه داد : بازی های رایانه ای و سینما می توانند به عنوان یک مکمل در رشد و آموزش قشرهای مختلف مخصوصا کودکان و نوجوانان موثر باشند، زیرا به صورت آگاهانه و ناخودآگاه در ذهن باقی مانده که این می تواند پیش تصویری برای گرایش به فیلم در سینما باشد.

کارگردان فیلم "شام عروسی" ، افزود: فیلمسازان باید با ایجاد ارتباط و هماهنگی میان این دو حوزه بتوانند پل ارتباطی قوی را ایجاد کرده زیرا جهان رایانه ای امروز به جایگاهی خواهد رسید که آرام آرام تمام روش های سینما نیز رایانه ای خواهد شد.

بنیاد ملی بازی های رایانه ای همراه با فعالان و تولید کنندگان عرصه بازی های رایانه ای در غالب نمایشگاه بازی های سرزمین من در بخش جنبی بیست و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان همدان حضور دارد.