منیژه حکمت: جریان اقتباس در عرصه بازی های رایانه ای با حضور سینماگران شکل می گیرد

"منیژه حکمت " تهیه کننده – کارگردان سینما معتقد است که سینما و بازی رایانه ای به دلیل ایجاد فضا و تصویر و قصه دارای نقاط مشترکی هستند.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل بنیـاد ملی بازی های رایانه ای ، کارگردان فیلـم "سه زن" ، حضـور و فعالیت سینماگران در حوزه بازی های رایانه ای را ضروری دانست وگفت: فیلمسازان باید برای پیشرفت حوزه بازی تمام تلاش و نبوغ و خلاقیت های لازم را صرف کنند ، زیرا با پیشرفت عرصه فرهنگی و ایجاد بنیه مالی فرهنگی در تمام زمینه ها می توان به بدنه سینما کمک کرد.

تهیه کننده فیلم "صدا ها"، ادامه داد: با استقبال خوب کودکان و نوجوانان از بازی های رایانه ای و فروش بالای آن در سراسر کشور این روش میتواند پشتوانه ای در جهت غنی سازی فرهنگ ایرانی و زمینه ای برای آموزش در فیلم دیدن باشد.

وی با اشاره به وجوه مشترک سینما و بازی رایانه ای ، یادآورشد: در سراسر دنیا بیشتر فیلمسازان علاوه بر سینما در حوزه ساخـت بازی رایانه ای با بهره گیری از فناوری روز نیز فعالیت دارند و شاهد تولید بازی با اقتباس از فیلم و بالعکس هستیم.

حکمت با اشاره به اجرای طرح تفکیک سنی بازی هـای رایانه ای در کشـور توسط بنیاد ملـی بازی های رایانه ای، افـزود: تفکیک سنی بازی رایانه ای می تواند به نوعی آماده سازی و حضور افراد در سنین مختلف به سینما باشد، زیرا این گونه فیلم ها با ایجاد فضـا سازی و قصه پردازی درست می تواند ذهن کودک را آماده برای حضور در فضایی باز و بزرگتر کند.

بنیاد ملی بازی های رایانه ای همراه با فعالان و تولید کنندگان عرصه بازی های رایانه ای در غالب نمایشگاه بازی های سرزمین من در بخش جنبی بیست و سومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان همدان حضور دارد.