نظارت بر عرضه بازی های رایانه ای به گروه های سنی مختلف ضروری است

کارگردان فیلم سینمایی «عروس»گفت که سریال و فیلم های سینمایی با کیفیت و فیلمنامه قوی در تاریخ هنر هفتم ثبت شده که می توان آنها را به بازی رایانه ای سرگرم کننده تبدیل کرد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیادملی بازی های رایانه ای، بهروز افخمی با یادآوری به اینکه در یک دهه گذشته به همراه فرزندانم بازی رایانه ای انجام می دادم افزود: حدود یک دهه گذشته بازی رایانه ای ایرانی در بازار وجود نداشت و تنها بازیهای غربی اکشن خریداری می کردم.
وی با بیان اینکه روند ساخت بازیهای داخلی در کشور بی نظیر است ادامه داد: برای ادامه مسیر و خلق آثاری بی سابقه در صنعت گیم نیاز به حمایت مادی از سوی دولت و بخش خصوصی است.
کارگردان فیلم سینمایی «شوکران»تاکید کرد: در صورتی که استفاده از بازی رایانه ای را والدین کنترل کنند هیچ اثر مخربی روی ذهن کودک بر جای نخواهد گذاشت.
افخمی با بیان اینکه بازیهای مهیج غربی سودآوری بسیاری برای کشور تولید کننده دارد توضیح داد: صنعت گیم یکی از صنایع پولساز محسوب می شود که تنها با ارائه ایده و داستان های متنوع از سوی نخبگان و فعالان این عرصه می توان به این هنر کمک کرد.
به عقیده کارگردان فیلم «سن پطرزبورگ»، این صنعت  اشتغالزاست و با کمک از نظرات علاقمندان این صنعت می توان ان را به بالندگی رساند. 
افخمی با یادآوری اینکه بازیهای رایانه ای امروزی بسیار پیچیده شده است توضیح داد: بازیهای امروزی به دلیل پیچیدگی و تنوع باید متناسب با گروه های سنی تفکیک شود و برای تحقق صنعت بازیسازی در کشور از ایده های جامعه هدف و مخاطبان پروپاقرص گیم بهره گرفت.
وی ارایه مناسب تولیدات ایرانی به مخاطبان و امکان عرضه این قبیل آثار را به گروه های هدف در قالب نمایشگاه گیم ضروری خواند و بر ایجاد بخش های متنوع در این رویدادها تاکید کرد.
سومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران تا 26 مرداد ماه در مصلای امام خمینی(ره) برپا است.