تولیدات گیم باید معرف فرهنگ ایرانی باشد

تهیه‌کننده «پرنده کوچک خوشبختی» گفت: ایران با داشتن اسطوره و قهرمانانی همچون رستم و زال نیازی به قهرمانان وارداتی نیست و با کم رنگ شدن داستان‌های قدیمی و پیشی گرفتن گیم‌های غربی این قهرمانان به فراموشی سپرده شده‌اند.
 به گزارش معاونت ارتباطات  بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «سیروس تسلیمی» در خصوص خشونت بازی های خارجی افزود: اغلب این تولیدات جنگ آوری و کشتار را ترویج کرده و ذهن کودک درگیر اسلحه و خونریزی شده که عوارض آن در درازمدت مشاهده می شود.
وی ادامه داد: در کشورهای همانند آمریکا اسلحه به راحتی در اختیارکودکان و نوجوانان قرار می گیرد و دانش آموزان دیگر کشورها با اثرپذیری از بازی های رایانه ای گاه دست به بزه های اجتماعی می زنند.
تهیه کننده فیلم «میکس» یاد آور شد: صنعت گیم بسیار پرهزینه و طراحی یک بازی با مشکلات فراوانی روبه رو است و تبدیل فیلم به بازی رایانه ای می تواند به افزایش مخاطبان گیم کمک کند.
به عقیده تسلیمی ،فیلم های غربی به علت هیجانات و امکانات در ساخت، نظر اکثریت را به خود جلب کرده است و فیلم های ایرانی نیز باید برای تبدیل شدن به گیم از هیجان لازم برخوردار باشد.
وی گفت: زمانی می توان یک گیم خوب و پر طرفدار ارائه کرد که فیلمنامه نویسان، طراحان و انیماتورها بایکدیگر همفکر شوند.
این تهیه کننده سینما افزود: هنگامی که فیلم خوب ساخته شد می توان آن را به بازی رایانه ی بومی تبدیل کرد.   
تسلیمی به ضرورت برپایی نمایشگاه های گیم در طول سال و در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و ادامه داد: نمایشگاه تهران فرصتی مناسب برای عرضه و معرفی بازی های ایرانی است.   
سومین نمایشگاه و جشنواره بازیهای رایانه ای تهران از 22 تا 26 مرداد ماه سالجاری برگزار می شود.