مجوز نشر بیش از چهار هزار و۲۰۰ بازی ایرانی و خارجی صادر شد

تهران- مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای تولید و توزیع بالغ بر ۷۸ عنوان بازی رایانه ای را از مهمترین اقدامان این مجموعه در سالهای اخیر عنوان کرد و گفت: رشد بیش از ۱۹۰درصدی تولید و توزیع گیم در کشور حکایت از حرکت روبه جلو این صنعت دارد.

بهروز میناییروز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، صدور چهارهزار و ۲۴۱مجوز نشر و توزیع باز یهای رایانه ای داخلی و خارجی، اجرای نظام ملی رده بندی سنی ، حضور در ۱۴ نمایشگاه و جشنواره بین المللی رایانه ای، برگزاری سه نمایشگاه استانی و تاسیس نمایندگی در استانها، تقویت و ترویج مبانی فرهنگی و هویت اسلامی -ایرانی دربین کودکان و نوجوانان را ذیل عملکرد بنیاد ملی بازیهای رایانه ای برشمرد. 

به گفته مینایی،معرفی «اسرا» به عنوان نخستین دستاورد فرهنگی بین کشورهای اسلامی، انتشار دو عنوان کتاب با موضوع کنترل خانواده و معرفی نظام رده بندی سنی ، توسعه همکاری بین المللی بویژه با کشورهای اسلامی در زمینه صنعت بازی های رایانه ای از دستاوردهای این حوزه برای کشور به شمار می رود.
این مقام مسوول در بنیاد بازیهای رایانه ای، معرفی ایران به عنوان قلب بازی سازی منطقه، شناخت و حمایت از ظرفیت ها و استعدادهای موجود در استانهای مختلف کشور با رویکرد و بومی سازی بازی های رایانه ای و افزایش ۳ برابری تولید، توزیع و عرضه بازیها را از دیگر وجوه عملکردی این بیناد در سالهای اخیر عنوان کرد.
رییس بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد: رشد بیش از ۱۹۰ درصدی تولید و توزیع باز ی های رایانه ا ی، تولید، توزیع و عرضه بیش از ۸۰ عنوان بازی و افزایش ۱۹۰ درصدی به تعداد عناوین بازی های رایانه ای از دستاوردها و شاخص های عملکرد این مجموعه است.

 

مینایی برپایی نمایشگاه بین المللی گیم تهران را به عنوان نقطه عطف برنامه های این حوزه عنوان کرد و ادامه داد: سومین دوره نمایشگاه و جشنواره بازیهای رایانه ای در قالب بخش های متنوع و حضور گسترده فعالان این عرصه پس از ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

http://irna.ir/html/1392/13920509/80756421.htm