جای نخبگان و هنرمندان در عرصه گیم خالی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با نفوذ بازی‌های رایانه‌ای بر افکار نوجوانان گفت: بازی‌های رایانه‌ای باید حاوی مطالب آموزنده و به دور از خشونت باشد تا روی جامعه هدف، تاثیرات نامطلوبی به جای نگذارد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای«سید مرتضی حسینی» با بیان اینکه دشمنان نقطه حساس جامعه مارا هدف قرار داده اند افزود: نوجوانان  و جوانان به عنوانحساس ترین قشر جامعه باید از تیررس اهداف دشمن به دور باشند و این امر تنها با استفاده از حضور صاحب نظران و نخبگان محقق میشود.
نماینده مجلس شورای اسلامی برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای را اتفاقی مهم در عرصه فرهنگ کشور دانست و گفت که این رویداد می تواندمحملی برای صادرات بازی های ایرانی و تعامل موثر میان بازی سازان ایرانی و خارجی باشد.
وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت صنعت گیم  در ایران و  فعالیت طراحان ایرانی که تولیداتشان با فرهنگ و سنت های اسلامی- ایرانی برابر است می توان به آینده بازی های رایانه ای امیدوار بود.
حسینی با تاکید بر اینکه صنعت گیم  در کشور رو به رشد است اما هنوز از کشورهای غربی بسیار عقب هستیمتاکید کرد: تنها با بهبود کیفیت و تنوع در ساخت بازیها می توان با تولیدکنندگان خارجی رقابت کرد.
این نماینده مجلس درخصوص ورود نخبگان فرهنگی  در صنعت گیم گفت : در صورتیکه افراد صاحب نفوذ و نخبگان فرهنگی با این صنعت همکاری کنند شاهد پیشرفت سریع تری دراین زمینه خواهیم بود.
به عقیده نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، مسوولین و صاحب نظران باید در راستای سازندگی  و ترویج فرهنگ، جهت خنثی کردن نفوذ بیگانگان و دشمنان اسلام گام بردارند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این صنعت نوپا نیازمند سرمایه گذارای در بخش خصوصی  و داخلی یادآور شد: برای رقابت در این صنعت باید نیاز همه گروه های سنی تامین و بازیهای غربی از سطح بازار جمع آوری شود.
سومین نمایشگاه و جشنواره بازیهای رایانه ای تهران،مرداد ماه امسال برگزار می شود.