نمایشگاه گیم باید به عرصه بازاریابی تولیدات داخلی تبدیل شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به شرایط فرهنگی جامعه اشاره کرد و گفت: نسل امروز، نسل فرزند سالار است و اوقات فراغت جوانان بیشتر به استفاده از  بازی های رایانه ای سوق داده شده  و برخی از والدین تنها برای نگهداشتن فرزندانشان در منزل به محتوای بازی ها اهمیت نمی دهند.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای«ایرج ندیمی» به صنعت پرطرفدار گیم اشاره کرد و افزود: تولیدبازی های رایانه ای یکی از پر درآمد ترین بخش های صنعت فناوری در غرب استو با اینکه سال ها برای رشد این صنعت سرمایه گذاری کرده اند بدون شک ایران در آینده ای نزدیک به مرحله رقابت با آنها خواهد رسید.
وی ادامه داد: بخش خصوصی باید با اعتماد به طراحان و نخبگان این عرصه، از هیچ حمایتی دریغ نکنند و با  تبلیغات گسترده در کشور جوانان را به استفاده از تولیدات داخلی تشویق کنند.
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه گیم تاثیر زیادی در جذب مخاطب ایرانی و معرفی تولیدات داخلی دارد توضیح داد: با افزایش تولیدات در این عرصه می توان در سالهای آینده شاهد رشد مخاطبان داخلی بازی های رایانه ای بود؛ این امر تنها زمانی محقق می شود که به سلایق مختلف مصرف کنندگان بها داده شود.
ندیمی به درآمد زا بودن این صنعت در دنیا اشاره کرد و گفت: برای باروری این صنعت کشور تولید کنندگان نیاز به حمایت سرمایه گذاران و ایده های متنوع جوانان متفکر دارند.
به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، زمانیکه جوانان و نوجوانان از تولیدات داخل استفاده کنند،بازی هایایرانی جای تولیدات غربی را در بازار گرفته و عرصه برای تولید کنندگان داخلی باز می شود.
این نماینده مجلس تاکید کرد که باید از ظرفیت های نمایشگاه بازی های رایانه ای برای باروری اقتصادی عرصه گیم استفاده شود.
وی تاکید کرد که ارایه مستقیم تولیدات به بازی های رایانه ای در نمایشگاه و معرفی تولیدات به بازار، بخش خصوصی را در زمینه بازاریابی وجذب مخاطب کمک می کند.
سومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای مرداد ماه امسال برگزار می شود.