نخستین کنگره و نمایشگاه گیم و ارتقای سلامت برگزار می‌شود

محمد حسین رضوانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا هدف از برگزاری نخستین کنفرانس و نمایشگاه بازی های رایانه و ارتقای سلامت را بررسی نقش بازی های رایانه ای و فناوری های نوین در تعلیم، تربیت و ارتقای سلامت جامعه عنوان کرد. 
این مقام مسوول در بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، تبادل اطلاعات بین صاحبان اندیشه و فعالان این حوزه به منظور هم افزایی و ارتقای کیفیت و کمیت محصولات تولیدی، آشناسازی گروه های پزشکی و درمانگر با کاربرد فناوری های نوین در امر آموزش و درمان را از دیگر اهداف این رویداد برشمرد.
دستیابی به روش های نوین آموزشی با رویکرد پیشگیری از ابتلا به بیماری ها و نیز ارتقای سطح آموزش برای دانشجویان گروه های علوم پزشکی، دستیابی به روش های بازی درمانی برای درمان بیماری های جسمی و روحی، شناخت مزایا و معایب بازی های رایانه ای، ایجاد یک جریان فعال به منظور تولید آثار در حوزه مشترک علوم پزشکی و فن آوری های نوین دیگر اهداف این کنگره را تشکیل می دهد.
دبیر علمی نخستین کنگره و نمایشگاه بازی های رایانه و ارتقای سلامت تاکید کرد: جهت دادن به تولیدکنندگان محصولات و بازی های رایانه ای به منظور تولید آثار با رویکرد آموزش و درمان، تلاش در جهت ارتقای سطح سلامت فردی و اجتماعی با بهره گیری از فن آوری های نوین، تلاش در جهت اعتلا و احیای فرهنگ صحیح زندگی اسلامی –ایرانی با بهره گیری از فن آوری های نوین به منظور تامین سلامت روحی ،جسمی و معنوی نسل های آتی، دستیابی به یک برنامه عملیاتی به منظور حمایت و تولید انبوه آثار و محصولات در این حوزه، کسب شناخت لازم از ویژگی های شیوه های گوناگون بازی درمانی در این کنفرانس مورد برررسی قرار می گیرد.
وی محور های این کنگره را نقش بازی های رایانه ای در ارتقای سلامت جامعه، نقش بازی های رایانه ای در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه، بازی های رایانه ای و یادگیری وآموزش عمومی، نقش بازی های رایانه ای در درمان و پیشگیری از بیماری ها و نیز معایب و مزایای بازی های رایانه ای عنوان کرد.
نخستین کنگره و نمایشگاه گیم و ارتقای سلامت اوایل بهمن ماه سال جاری با همکاری بنیاد ملی بازیهای رایانه ای برگزار می شود.
رضوانی با بیان این که علاقه مندان برای ثبت نام جهت شرکت در کنفرانس و کارگاه های آموزشی از ۳۰ تیر تا ۱۵ دی ماه فرصت دارند در این کنفرانس ثبت نام کنند گفت: چکیده مقالات مورد نظر باید از ۳۰ تیر تا ۳۰ آذرماه به دبیرخانه این رویداد ارسال شود.

http://irna.ir/html/1392/13920429/80743906.htm