باشگاه‌های ورزشی به تولید بازی‌های رایانه‌ای بپردازند

سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بازی‌های ایرانی را باید جایگزین گیم‌های خارجی کرده و محصولات ایرانی را در اختیار مردم قرار داد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «حمید استیلی» ادامه داد: به طور حتم بازی های رایانه ای در سرگرمی نسل جوان به ویژه نسل فعلی که با فناوری روز دنیا به خوبی آشنا هستند بسیار تاثیر گذار است.
وی افزود: این بازی ها آنقدر پیشرفت کرده که نه تنها جوانان حتی بزرگتر ها را نیز به خود جذب می کند.
استیلی به رابطه خود با دنیای گیم پرداخت و یادآور شد : به ندرت پیش آمده که گیم بازی کنم اما فرزندم به این بازی ها علاقه زیادی دارد.
وی تاکید کرد: استفاده از بازی های ایرانی بسیار مفید خواهد بود زیرا این بازی ها با ویژگی های دینی و اخلاقی ما نزدیک تر است و به طور حتم تاثیر منفی که بعضی بازی ها رویکودکان می گذارد را نخواهد گذاشت.
سرمربی اسبق پرسپولیس در خصوص نمایشگاه بازی های رایانه ای و تاثیر آن در آشنایی مخاطبان با بازی های ایرانی، افزود: این نمایشگاه چند سالی است که در کشور برگزار می شود و خوشبختانه هر سال جایگاه خود را بیشتر در میان مردم باز می کند.
استیلی تاکید کرد: این نمایشگاه با هرچه آشنا تر شدن مردم با بازی های ایرانی بیشتر تاثیرش را خواهد گذاشت و امیدوارم در این نمایشگاه با تبلیغات خوب مردم روی به بازی های ایرانی بیاورند.
وی ادامه داد: ورزشکاران نیز به عنوان الگوهای جامعه در هر چه بهتر آشنا شدن مردم با بازی های رایانه ای می توانند تاثیر گذار باشند.
استیلی گفت: در کشورمان بهترین سازندگان بازی های رایانه ای را داریم اما استفاده از تجربه بازیسازان خارجی می تواند در رشد کاری ما تاثیر گذار باشد.
وی اظهار امیدواری کرد که باشگاه های ورزشی همانند پرسپولیس به عرصه تولید بازی های آنلاین روی آورند و زمینه را برای استفاده بیش از پیش برای بازی های داخلی فراهم کنند.
سومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران، از 22 تا 26 مرداد ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.