دنیا تشنه فرهنگ اسلام ناب است/ در تولیدات هالیود اسلام‌هراسی ترویج می‌شود‌

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در تولیدات هالیود اسلام هراسی ترویج می‌شود گفت: در این بازی‌ها کودکان مسلمانان را که تروریست معرفی می‌شوند از سر راه خود بر می‌دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید محمد حسینی امروز در مراسم رونمایی از بازی عملیات انهدام 2 با اشاره به اینکه در این بازی به عملیات فتح خرمشهر پرداخته شده است گفت: عملیات فتح خرمشهر و آزاد‌سازی این شهر در جنگ تحمیلی نقطه عطفی بود و همه نصرت الهی را در آزادسازی خرمشهر حس کردند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی در بهترین توصیف فرمودند که «خرمشهر را خدا آزاد کرد» ادامه داد: باید هنرمندان در این عرصه وارد شوند و اهالی فرهنگ و هنر در تولید چنین محصولاتی ارزشمندی گام بردارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های اثرگذاری در این حوزه بازی‌های رایانه‌ای است و باید در تولید این بازی‌ها از پیشکسوتان جنگ بهره گرفت.

وی با تقدیر از حضور طلاب و روحانیون در عرصه تولید بازی‌های رایانه‌ای بیان کرد: امیدواریم شاهد افزایش این حضور باشیم.

حسینی سرمایه گذاری هنگفت غربی‌ها در عرصه تولید بازی‌های رایانه‌ای را مورد توجه قرار داد و افزود: امروز هالیود تلاش می‌کند که دنیا را به تسخیر خود درآورد و تولیدات خود را روانه کشورهای اسلامی کرده است.

وی با اشاره به اینکه در تولیدات هالیود اسلام هراسی ترویج می‌شود گفت: در این بازی‌ها کودکان مسلمانان را که تروریست معرفی می‌شوند از سر راه خود بر می‌دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضرورت تربیت نیروهای خلاق و مومن برای فعالیت در عرصه تولید بازی‌های رایانه‌ای را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید در عرصه تولید بازی‌های رایانه‌ای به کیفیت توجه جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی قم در تایلند گفت: در هر جای دنیا این هفته‌های فرهنگی برگزار شود مورد استقبال قرار می‌گیرد و آثار خوبی به دنبال دارد.

حسینی با اشاره به اینکه امروز هنر به خدمت سیاست درآمده است، به تولید فیلم آرگو اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این فیلم علیه ایران ساخته شده بود مورد تقدیر غربی‌ها قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مردم بسیاری در کشورهای دنیا تشنه فرهنگ اسلام ناب هستند بیان کرد: باید برای آموزه‌ها و معارف ناب اسلامی از ظرفیت بازی استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تاریخ ایران اسلامی دارای سرمایه‌ها و ذخایر بسیار ارزشمندی است گفت: باید داستان‌ها، حوادث، رویدادها، شهدا، سرداران دفاع مقدس، مفاخر و مشاهیر را دستمایه ساخت محصولات فرهنگی اعم از فیلم و بازی کنیم و از ظرفیت‌های ارزشمند این بخش به درستی استفاده کنیم.