صنعت گیم کشور نیازمند سرمایه‌گذاری و تأمین اعتبارات است

تولیدکننده بازی رایانه‌ای با بیان اینکه ایده‌پردازی در تولید بازی می‌تواند زمینه‌ساز حضور محصولات داخلی در بازارهای منطقه و بین المللی شود، گفت: رشد صنعت گیم در گرو سرمایه گذاری و اختصاص اعتبارات مناسب است.  
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، "محمد رضا مقدم" به ضرورت استاندارد سازی صنعت گیم اشاره کرد و یادآور شد: برای توفیق در بازارهای داخلی و خارجی نیازمند توجه جدی به  استاندارد سازی محصولات  هستیم .
وی ادامه داد: هرتولید داخلی  باید بهره مند ازاستانداردهای معقول و متناسب با نیاز بازار باشد تا محصول  شرایط رقابت در عرصه توزیع داخلی و خارجی را داشته باشد .
به گفته مقدم، در تولید بازی رایانه ای مهمترین اصل استانداردسازی است، تولید کنندگان با رعایت اصول و قواعد تولید گیم می توانند بازی رایانه ای مناسب را تولید و عرضه کنند .
تولید کننده بازی رایانه ای اتلو، به نقش بنیاد ملی بازی رایانه ای در زمینه استاندارد سازی عرصه یاد شده اشاره کرد و گفت : نظام رده بندی سنی(اسرا) با گروه بندی سنی بازی های رایانه ای توانسته اهمیت ساخت بازی رایانه ای با توجه به گروه سنی را تبیین کند.
به عقیده وی، تولیدات داخلی باید بهره مند از بازی نامه خوب،طراحی و تکنیک مناسب و جذاب و امکانات فنی روز جهت دسترسی آسان مخاطبان باشد. 
مقدم  به ضرورت  تولید بازی های فکری بر گرفته از دروس مدارس اشاره کردو گفت : با بهره گیری از بازی رایانه ای می توان در کنار ارایه بازی به آموزش کتاب درسی نیز پرداخت و با این روش می توان بر گستره مخاطبان تولیدات داخلی افزود.
تولید کننده بازی رایانه ای "منظومه شمسی"، ساخت بازی های آنلاین رابستر برقراری ارتباط مخاطبان داخلی و خارجی دانست و گفت : تبادل نظر،ارتباط مستقیم در فضای مجازی و آموزش از طریق بازی می تواند از مزایایی تولید و عرضه  بازی آنلاین باشد.
مقدم همچنین به ضرورت تربیت نیروی انسانی درحوزه بازی نامه نویسی اشاره کردو توضیح داد: با راه اندازی انستیتو ملی بازی سازی ،مرکز رشد و دانشگاه علمی کاربردی گیم تربیت نیروی متخصص در حوزه بازی های رایانه ای به صورت جدی پیگیری می شود.
وی حمایت از بازی های رایانه ای را نیازمند تامین بودجه مناسب و توجه نهادهای مسوول  دانست و گفت :در صورتی می توان از فرآیند تولید و عرضه گیم حمایت کرد که منابع مالی و امکانات مناسب در اختیار داشت.