آغاز دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان از فردا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گفت: با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دانشگاه آزاد اسلامی کاشان دومین دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای از فردا ۱۷ اردیبهشت آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کاشان، دیاری رئیس واحد کاشان در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مراسم افتتاحیه اظهار داشت: شناسایی توانمندی دانشجویان برای ورود به فضای ساخت و تولید بازی‌های رایانه‌ای، کشف استعدادهای صنعت بازی‌سازی و شرکت‌های بازی‌ساز، ترغیب و تشویق آنها برای ساخت بازی‌های رایانه‌ای بومی و ملی متناسب با فرهنگ و عقاید اسلامی ایرانی در مقابل هجوم بازی‌های رایانه‌ای نامناسب از اهداف برگزاری این مسابقات است.

وی افزود: تجاری‌سازی فعالیت‌های علمی و پژوهشی مبنی بر تحقق فرمایش مقام معظم رهبری به منظور تولید علم و ثروت در مراکز علمی و دانشگاهی از دیگر اهداف اصلی برگزاری این مسابقات است.

رئیس واحد کاشان گفت: مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای با عنوان 2013 IRANGDC ساعت 9 صبح روز سه شنبه هفدهم اردیبهشت ماه با حضور بهروز مینایی رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به صورت یک رقابت حضوری 48 ساعته آغاز می‌شود و تا ساعت 9 صبح روز پنجشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه پایان می‌یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان با اشاره به قطعیت حضور 30 تیم پنج نفره از دانشگاه‌های سراسر کشور در این دوره از رقابت‌ها بیان داشت: تیم‌ها از نظر کیفی از دانشگاه‌های معتبر کشور چون صنعتی شریف، علم و صنعت و دیگر دانشگاه‌ها هستند.

دیاری، افزایش بخش لیگ آزاد برای رقابت شرکت‌های بازی‌ساز را از تفاوت‌های این دوره از مسابقات با دور نخست آن در سال 91 دانست و گفت: این مسابقات در دو لیگ دانشجویی و آزاد در دو سطح دو و سه بعدی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهدای جوایز نقدی در پایان مسابقات به هر کدام از تیم‌های برتر اول تا سوم به ترتیب از 15، 10 و 5 میلیون ریال اظهار داشت: امسال تلاش می‌شود علاوه بر این جوایز، امتیازات و هدایای معنوی نیز چون عضویت در بنیاد ملی نخبگان و مشوق‌های این بنیاد برای صعود به مقاطع تحصیلی بالاتر در نظر گرفته شود.

به گفته رئیس واحد کاشان، تمامی مقدمات کار برای برگزاری مطلوب این مسابقات از 9 ماه قبل تا کنون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان تدارک دیده شده و همه مسئولیت‌ها به تفکیک بین عوامل اجرایی تقسیم کار شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان، پیش‌بینی حضور نیروهای خدماتی، درمانی و امداد و نجات از قبیل پزشک، آتش نشانی، اورژانس و برق اضطراری در زمان برگزاری مسابقات را یادآور شد و گفت: برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت با تجربه برگزاری نخستین دوره رقابت‌ها توسط کمیته نظارت و همچنین تشکیل هیئت داوران با اعضایی بی‌طرف از دیگر محاسن برگزاری دومین دوره مسابقات در این دانشگاه است.

وی متذکر شد: برگزاری دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای در کاشان هم‌زمان با ایام گلاب‌گیری و فصل گردشگری این شهرستان فرصت ویژه‌ای برای معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های علمی، طبیعی و تاریخی این شهرستان به شمار می‌رود.

به گفته دیاری، دومین دوره مسابقات پیرو برگزاری موفق این رویداد علمی در نخستین دوره آن طی سال گذشته در دانشگاه آزاد کاشان برگزار می‌شود.

به گزارش آنا، نخستین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای اردیبهشت ماه سال 91 با عنوان (KASHANGDC 2012) و رقابت 32 تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور در قالب یک رقابت حضوری 48 ساعته طی سه روز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار شد.

انتهای پیام/ع