معرفی بازی «شکست حصر آبادان» در نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش

گروه فضای مجازی: بازی رایانه‌ای «شکست حصر آبادان» در غرفه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای سومین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش معرفی و عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، غرفه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، یکی از غرفه‌های سومین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش به شمار می‌رود که با 10 بازی در این نمایشگاه شرکت می‌کند.

شتاب در شهر، کوهنورد، شکست حصر آبادان، گرشاسب، میرمهنا، گاندو، حماسه آلوانان از جمله بازی‌هایی است که در این غرفه به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.

امکان بازی برای بازدیدکنندگان در فضای نمایشگاه مهیا شده است و هر روز برای این بخش تعداد هشت بازی ایرانی، انتخاب می‌شود تا بازدیدکنندگان بتوانند همزمان با بازدید از نمایشگاه، از بازی‌ها نیز بهره‌مند شوند.

یادآوری می‌شود، سومین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش، از هفتم تا دهم اردیبهشت‌ماه در سالن 9 و 10 محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است.

از جمله بازی‌های ارائه شده در این غرفه بازی رایانه‌ای «شکست حصر» است که به حماسه پیروزی بزرگ و شکست حصر شهر آبادان در دوران دفاع مقدس می‌پردازد. بازیکن در این بازی رایانه‌ای، فضاهای متنوعی را تجربه کرده و با استفاده از ادوات جنگی با دشمن مبارزه می‌کند.

در داستان این بازی، تعدادی از فرماندهان ایرانی در هتلی در مرکز آبادان در محاصره نیروهای عراقی قرار گرفته‌اند و منتظر دریافت نقشه‌هایی هستند که برای عملیات شکست حصر آبادان نقش کلیدی دارد. بازیکن در مرحله اول بازی نقش سربازی را ایفا می‌کند که باید نقشه‌ها را به هتل و به دست فرماندهان برساند.

مردم تقریباً شهر را ترک کرده‌اند در تمام شهر پر از نیروهای عراقی است در ادامه در مرحله دوم بازی، بازیکن نقش کماندوی ایرانی را بازی می‌کند که همراه با یکی دیگر از همرزمان خود در حومه شهر از هلیکوپتر پیاده می‌شوند تا خود را به شهر برسانند.