برگزیدگان نخستین جشنواره بازی‌نامه‌نویسی با مضامین قرآنی تجلیل شدند

گروه فضای مجازی: برگزیدگان نخستین جشنواره بازی‌نامه‌نویسی با مضامین قرآنی، شب گذشته 25 بهمن، در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقات قرآنی تسنیم معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقات قرآنی تسنیم ویژه کارکنان و مدیران دستگاه‌های فرهنگی کشور شب گذشته، 25 بهمن‌ماه در سالن اجتماعات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد و در حاشیه این مراسم برگزیدگان نخستین جشنواره بازی‌‌نامه‌نویسی با مضامین قرآنی مورد تجلیل قرار گرفتند.

براساس این گزارش، مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم در این مراسم با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره بازی‌نامه‌نویسی با مضامین قرآنی از سوی سازمان دارالقرآن‌الکریم، عنوان کرد: ما در بودجه نیم‌درصدی قرآنی 3 برنامه داشتیم که یکی از این برنامه‌ها برگزاری جشنواره بازی‌نامه‌نویسی با مضامین قرآنی بود که برگزیدگان این جشنواره در حاشیه مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقات قرآنی تسنیم تجلیل می‌شوند.

وی با عنوان این مطلب که نوجوانان و جوانان ما برای بازی‌های رایانه‌ای وقت زیادی را صرف می‌کنند، گفت: در سازمان دارالقرآن‌الکریم بنا را بر آن گذاشتیم که توجه ویژه‌ای به انجام فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی داشته باشیم و شرایطی را ایجاد کنیم تا افرادی که در این حوزه صاحب‌نام هستند با استفاده از مفاهیم قرآنی بازی‌هایی را طراحی کنند تا زمانی که کودکان و نوجوانان وقت خود را در فضای مجازی و با بازی‌های رایانه‌ای می‌گذرانند بتوانند از بازی‌هایی با مضامین قرآنی استفاده کنند.

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم با بیان اینکه در برگزاری نخستین جشنواره بازی‌نامه‌نویسی با مضامین قرآنی از همکاری و مشارکت مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان، مؤسسه نشر الکترونیک و سایر بخش‌ها بهره گرفتیم، افزود: در مجموع حدود 40 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و با توجه به اینکه این جشنواره یک کار جدید و جوانی است همین تعداد آثار نیز بسیار قابل قبول است و زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا از سال‌های بعد آثار بیشتری در این جشنواره دریافت شود.

وی ادامه داد: از میان 40 اثر دریافت شده در دبیرخانه نخستین جشنواره‌ بازی‌نامه‌‌نویسی با مضامین قرآنی، 7 اثر از سوی هیئت داوران جشنواره به عنوان آثار برتر معرفی شده‌اند.

گزارش ایکنا حاکی است، در حاشیه این مراسم از برگزیدگان نخستین جشنواره بازی‌نامه‌نویسی با مضامین قرآنی در دو بخش بازی‌نامه‌نویسی و ایده‌پردازی با حضور مسئولان حاضر در مراسم تجلیل شد.

این جشنواره در سه بخش «بازی‌نامه نویسی»، «پیش تولید» و «ایده‌پردازی» برگزار شد که در بخش بازی‌نامه‌نویسی، رتبه اول و دوم به هیچ یک از آثار اختصاص نداشت و «بهنام رضی‌پور» رتبه سوم را در این بخش به خود اختصاص دهد.

همچنین در این بخش از «حمیدرضا عباسی» و «مؤسسه رسانه‌گستر بنیس» به ‌عنوان آثار شایسته تقدیر تجلیل شد. در بخش ایده‌پردازی نخستین جشنواره بازی‌نامه نویسی با مضامین قرآنی نیز رتبه نخست به فردی اختصاص نداشت و «امین سلمانی» و «حسن متّقی» به ترتیب حائزان رتبه دوم و سوم شدند و از «آرمان بلالی‌مقدم» و «امیرحسین قبالی» به‌ عنوان آثار شایسته تقدیر تجلیل شد.

یادآور می شود، با اعلام فراخوان نخستین جشنواره بازی‌نامه نویسی با مضامین قرآنی از سوی سازمان دارالقرآن الکریم، در مجموع 40 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که 7 اثر از این آثار در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآنی تسنیم تجلیل شدند.

یادآور می‌شود، قره‌شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم در مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقات قرآنی تسنیم، عنوان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی تسنیم ویژه کارکنان و مدیران دستگاه‌های فرهنگی کشور دو سال پیش از سوی مرکز آموزش آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) پیشنهاد شد که برگزاری این مسابقات بنا به دلایلی به تأخیر افتاد و امسال نخستین دوره آن برگزار شد.

وی با بیان اینکه از ابتدا بنا شد که مسابقات قرآنی تسنیم در دو مرحله استانی و کشوری برگزار شود، عنوان کرد: مرحله استانی مسابقات قرآنی تسنیم آذرماه با حضور چهارهزار نفر از کارکنان و مدیران دستگاه‌های فرهنگی در تمامی استان‌ها برگزار شد و از مجموعه شرکت‌کنندگان در مرحله استانی، حدود 150 نفر برای حضور در مرحله کشوری معرفی شده و با هم رقابت می‌کنند.

قره‌شیخ‌لو در این بخش از سخنان خود با عنوان این مطلب که مسابقات قرآنی تسنیم در سه بخش مفاهیم، قرائت و حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود، افزود: مرحله کشوری این مسابقات از صبح تا ظهر روز پنج‌شنبه 26 بهمن در سالن اجتماعات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در دو بخش خواهران و برادران برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم در ادامه پیشنهاد کرد که برای برگزاری مسابقات قرآنی تسنیم طی سال‌های آینده، دبیرخانه این مسابقات تشکیل شود و با تشکیل دبیرخانه، مسابقات قرآنی تسنیم هر سال به میزبانی یکی از دستگاه‌های فرهنگی کشور و با کیفیت بالاتری برگزار شود. همچنین این مسابقات که هم‌اکنون در سطح دستگاه‌های فرهنگی برگزار می‌شود ظرفیت آن را دارد که برای کارکنان دستگاه‌های دولتی کشور نیز برنامه‌ریزی و اجرا شود.

این مراسم با حضور استاد عباس سلیمی، قاری ممتاز و بین‌المللی قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامی، دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری، اسحاقی، معاون دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم و مینایی رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.