مجلس آماده اختصاص منابع مناسب به صنعت گیم کشور است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، به نیاز جامعه امروزه به فناوری نوین، اشاره کرد و گفت: مجلس آمادگی اختصاص منابع مناسب به صنعت گیم کشور را دارد.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، فاطمه رهبر افزود: ضرورت ارتقای بودجه بنیاد ملی بازی های رایانه ای در جهت حمایت از تولید و توزیع بازی ایرانی حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: بازی های رایانه ای از نظر تاثیر گذاری و فرهنگ سازی دارای اهمیت خاصی بوده و برای همین منظور  سیاست های استکبار جهانی توجه ویژه ای به این ابزار فرهنگی دارند .

عضو کمیسیون اصل نودمجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به شرایط حساس جهانی و هجمه فرهنگی غرب می طلبد که مسوولان توجه ویژه ای به عرصه گیم کشور داشته باشند .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه بحث ناتوی  فرهنگی وتاثیرگذاری آن بر نسل جوان اشاره کرد و افزود: بازی های رایانه ای در جایگاه خودو چه در مقایسه با مشابه خارجی باید این نگرش که یکی از سیاست های استکبار جهانی در جهت تهاجم فرهنگی است، مورد توجه قرار گیرد و از این ابزار فرهنگی بر علیه خود غرب استفاده کرد.

رهبر ادامه داد: تاثیر گذاری بازی های رایانه ای  روی نسل جوان مقوله بسیار مهمی است ،چرا که طبیعتا با توجه به پیشرفت  فناوری با استفاد از ابزار و نرم افزار های مختلف  در این جهت نیاز به این بوده که در این رابطه ما بتوانیم مقابله به مثل کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ،بازی های رایانه ای را ابزار مهم فرهنگی در عصر کنونی دانست و گفت: توجه ویژه به صنعت گیم کشور و ظرفیت های این عرصه می تواند سدی محکم در برابر هجمه های فرهنگی غرب باشد.

عضو فراکسیون زنان مجلس  وظیفه بنیاد ملی بازی های رایانه ای را تولید بازی مناسب دانست و توضیح داد: محتوای بازی های تولید شده باید به گونه باشد که توان پاسخ گویی به  نیاز گروههای هدف ( کودک، نوجوان و جوان) را داشته باشد.

رهبر گفت: اختصاص بودجه به برنامه های فرهنگی  تنها راه حل موفقیت مراکز فرهنگی  نیست بلکه علاوه بر تامین بودجه مناسب نیازمند آسیب شناسی در زمینه بازی و تولید محصول مورد قبول مخاطبان است .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به وظیفه مجلس در قبال صنعت گیم اشاره کردو توضیح داد: مجلس در زمینه حمایت از صنعت گیم داخلی آمادگی لازم را دارد و همانطور که در دوره های گذشته با مسوولان ذیل ربط جلسه داشتیم و آمادگی تامین بودجه را نیز داشتیم با شرایطی که در شیوه بودجه در سال های اخیر اتفاق افتاده تقریبا می توان گفت که بودجه در اختیار وزیر قرار داده می شود و بودجه کلی است.

به عقیده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ،در دوره های گذشته و در مجلس های هفتم وهشتم ،به این شکل بوده که هر موضوع و پیشنهادی دارای بودجه خاصی بود و نمایندگان می توانستند با افزایش یا کاهش آن تاثیر گذار باشند، اما در سال های اخیر بودجه از حالت خرد خارج شده و با نگاه کلان کشور که در بحث بودجه حاکم است، بودجه  عملا در اختیار وزارتخانه ها قرار می گیرد.