نخستین مسابقه ایده‌پردازی بازی‌های فرهنگی و دینی   برگزار می‌شود

نخستین مسابقه ایده پردازی بازی‌های رایانه ای فرهنگی و دینی دی ماه سال جاری با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، مسابقات ایده پردازی بازی های فرهنگی و دینی به منظور ارتقای سطح فرهنگی و ارزشی بازی‌های رایانه‌ای و شناسایی استعدادها و توانمندی‌های جوانان متعهد و علاقه مند برگزار می‌شود.
این مسابقات در قالب سبک های بازی‌های بزرگ، کوچک –minigame- ، آنلاین و بازی‌های موبایل برپا می شود.
قصص قرآنی، دفاع مقدس، سبک زندگی، ارزش های اخلاقی ، هنجارها و ناهنجاری‌های اجتماعی  از محورهای مسابقات ایده پردازی بازی های رایانه ای فرهنگی _دینی  به شمار می رود.
بر اساس اعلام دبیرخانه این رویداد، جوایز پیش بینی شده برای آثار برگزیده در این مسابقه 2 میلیون تومان به ایده فوق العاده، نفر اول: 1 میلیون تومان، نفر دوم: 750 هزار تومان و نفر سوم: 500 هزار تومان است.
بررسی ایده‌ها و جنبه‌های نوآورانه طرح از قوانین این مسابقات در انتخاب آثار برتر است. بنابر این در طرح‌هایی که مشابه آن موجود است، باید به جنبه‌های جدید و نو آن اشاره شود،طرح‌های دریافتی در بانک ایده به نام مؤلف ثبت خواهد شد. تعداد آثار ارسالی محدودیتی ندارد، ایده بازی باید به دور از کلی گویی و با اشاره به جزییات بازی نوشته شود و هیأت داوری حق دخل و تصرف و استفاده از طرح‌ها را با ذکر نام صاحب ایده برای خود محفوظ می‌دارد، اشاره کرد.
معیارهای ارزیابی که باید شرکت کنندگان مورد توجه قرار دهند شامل: طرح ارسالی حداقل 5 صفحه، ایده‌‌ی ارسالی شامل شخصیت پردازی، طرح بازی و سناریوی حد اقل یک مرحله از بازی باشد و پیام ‌های فرهنگی – دینی و نکات متمایز کننده بازی به طور شفاف بیان شود.
مهلت ارسال آثار به نخستین دوره مسابقات ایده پردازی بازی‌های فرهنگی – دینی 15 دی ماه سال جاری  و زمان اعلام نتایج 15 بهمن ماه امسال است.
علاقه مندان برای ارسال آثار خود می توانند به آدرس الکترونیکی  idea@ircg.ir  مراجعه کنند.