بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند رسانه‌ای مهم برای تبلیغ دین باشد

رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت که بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند رسانه‌ای مهم برای تبلیغ دین در جهان باشد. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، آیت الله علیرضا اعرافی به تبیین مساله اخلاق در بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و افزود: اسلام دینی تمدن ساز است و مکتبی می‌تواند تمدن ساز باشد که تمام زوایای زندگی بشر را تحت شمول خود قرار دهد.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه در قلمرو سبک‌های زندگی، بازی امری بسیار مهم است، ادامه داد: امروزه مقوله بازی رایانه ای با لهو و لعب تفاوت اساسی پیدا کرده و یکی از مسائلی است که زندگی بشر امروز را تحت تأثیر خود قرار داده است و روح جدیدی در قالب یک رسانه مستقل و اثر گذار پیدا کرده است که می‌تواند کارهای فرهنگی و تربیتی را به مخاطبش انتقال دهد.
آیت الله اعرافی به تبیین مساله بازی رایانه ای در آیات قرآن و تفاوت با معنای لهو و لعب اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از بازی‌هایی که امروزه ساخته می‌شود جدای از چهره‌ سرگرم کننده، می تواند رسانه ای برای فرهنگ سازی اسلامی باشد که این امر باید مورد توجه مسوولان قرارگیرد.  
رئیس جامعه المصطفی العالمیه به بهره گیری ازفناوری نوین برای ترویج اسلام در جهان اشاره کرد و افزود: باید سیاست‌های درستی استخراج شود تا بتوانیم با این دید از گیم در گسترش فرهنگ اسلامی بهره بریم و  تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم. 
مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه دین اسلام ظرفیت غنی و پر باری برای تحت شمول قرار دادن تمام نیازهای بشری دارد، گفت: دین اسلام دینی قرن‌ها بر عرصه فکر، هنر، اقتصاد و... بشر سیطره علمی و فرهنگی داشت و توانست در صحنه‌های مختلف زندگی بشری وارد شده و اثر گذار باشد.  
رئیس جامعه المصطفی العالمیه مهمترین داعیه انقلاب اسلامی را بازگشت به آن اصول اصلی و حضور عالم تاب و فراگیر اسلام در ساحت‌های مختلف زندگی بشر امروز است دانست و افزود: باید همگام با پیشرفت بشر، از ظرفیت غنی اسلام بهره برد.
آیت الله اعرافی ادامه داد: امروز گفتمان انقلاب اسلامی احیا و بازسازی ظرفیت این فرهنگ اصیل و ذخایر تمدنی آن بر اساس نیاز روز بشر است و باید در نظر داشت که تمدن سازی کار دشوار و بسیار زمان‌بری است.
مدرس حوزه علمیه قم، افزود: برای تمدن سازی به نگاه حوزه نیاز اساسی وجود دارد و دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی نیز در حرکت خود باید این نگاه را داشته باشند.
آیت الله اعرافی با بیان اینکه اولین قدم برای تمدن سازی پایه ریزی آن است توضیح داد: باید ظرفیت‌های غنی دینی را از متون اسلامی استخراج کنیم و معارف دین را در حوزه‌های اخلاقی، فلسفی، فقهی و حکمی استخراج کرده و برای آن ایجاد سامانه کنیم و این کار از وظایف اصلی حوزه علمیه است.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: مرحله دوم این است که اندیشه و فکر دینی را در تمام عرصه‌های زندگی بشر وارد کنیم و این کاری است که حوزه و دانشگاه و دستگاه‌ها اجرایی باید در آن وارد شوند و نکته مهم این است که بدون این کار دوم، تمدن شکل نمی‌گیرد. 
سومین نمایشگاه استانی بازی های رایانه ای در فضایی بالغ بر دو هزار و 200 متر مربع، 16 تا 19 آبان ماه از ساعت 10 صبح تا 21 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی قم برپاست.
بنیاد ملی بازی های رایانه ای تا کنون سه نمایشگاه استانی در مازندران، خراسان رضوی و قم برپا کرده و برگزاری این رویداد را در دیگر نقاط کشور در دستور کار خود دارد.