ایران نخستین کشور سازنده بازی‌های رایانه‌ای در جهان اسلام است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: ایران رتبه نخست ساخت بازی‌های رایانه‌ای را در جهان اسلام داشته و در سطح آسیا نیز مقام پنجم را داراست.


 

به گزارش خبرگزاری فارس از قم بهروز مینایی ظهر امروز در نشست خبری نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در قم که در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد با اشاره به برگزاری این نمایشگاه به عنوان رویدادی فرهنگی ابراز کرد: این نمایشگاه از 16 تا 19 آبان ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های استان قم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: استانداری و شهرداری قم همکاری گسترده‌ای در زمینه برپایی نمایشگاه داشته‌اند و امیدواریم بتوانیم نمایشگاهی در سطح قابل قبول برگزار کنیم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه نمایشگاه‌های قبلی بازی‌های رایانه‌ای در تیر و شهریور سال جاری در تهران و مشهد برگزار شدند گفت: در این میان قم دارای ویژگی‌های خاصی بوده و می‌تواند افراد زیادی را جذب کند.

وی ادامه داد: بازی‌ها و محتوای عرضه شده توسط آن‌ها تاکنون بیشتر از خارج کشور به ایران وارد می‌شد و در واقع راهی بود برای کشاندن جنگ نرم دشمنان به داخل خانه‌های ایرانیان، بنابراین مسئولان باید علاقه‌مندی کودکان و نوجوانان را در عرصه بازی‌های رایانه‌ای شناسایی کرده و به وسیله ساخت بازی‌های بومی، این میل درونی آن‌ها را در مسیر صحیح هدایت کنند.

مینایی با اشاره به عرضه بازی‌های قرآنی در نمایشگاه تهران و با محوریت ارائه سبک زندگی اسلامی عنوان داشت: بخش بیداری اسلامی نیز از جمله قسمت‌هایی بود که با استقبال بازدیدکنندگان روبه‌رو شد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای خاطر نشان کرد: در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای قم بخشی با عنوان دین، فرهنگ و بازی برای بیان ارتباط این سه مقوله با یکدیگر در نظر گرفته شده و از کارشناسان حوزوی نیز در این بخش استفاده خواهد شد.

وی بیان داشت: در طول برگزاری نمایشگاه، سه کارگاه با عناوین اخلاق در بازی، رسانه بازی و تبلیغات دینی و نیز وظایف حوزه‌های علمیه در امر بازی‌سازی ویژه خانواده‌ها و کارشناسان تشکیل خواهد شد.

مینایی با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه‌های بازی‌های رایانه‌ای گفت: برقراری ارتباط سازنده و دریافت نظرات حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید در امر بازی‌سازی، ایجاد بسترهای مناسب برای مشارکت مستمر طلاب و حوزویان در امر تولید محتوای بازی‌ها و نمایش دستاوردهای شرکت‌های داخلی در امر بازی‌سازی از جمله این هدف‌ها خواهند بود.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه 16 مؤسسه فعال در امر بازی‌سازی در استان قم مشغول به فعالیت هستند ابراز کرد: تاکنون 10 محصول توسط این مؤسسات آماده شده و از 15 محصول دیگر نیز رونمایی خواهد شد.

وی قم را دومین استان فعال در ساخت بازی‌های رایانه‌ای در سطح کشور دانست و افزود: جایگاه خاصی به منظور ترویج فرهنگ صحیح بازی‌های رایانه‌های ویژه والدین در نمایشگاه قم در نظر گرفته شده است.

مینایی ادامه داد: غرفه بازی‌های پنهان نیز در راستای اطلاع‌رسانی بیشتر در خصوص جنگ نرم و نفوذ فرهنگ برهنگی، خشونت، مواد مخدر و مواردی از این دست ویژه خانواده‌ها در نمایشگاه قم برپا خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه شرکت‌های بازی‌ساز از سراسر کشور در قالب 50 غرفه در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای قم حضور خواهند داشت گفت: انیستیتوی ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران نشست‌های ویژه‌ای را به منظور محتواسنجی و آزمایش‌های ویژه روان‌شناسی برای بررسی تأثیرات روانی بازی‌ها بر کودکان برگزار خواهد کرد.

وی ادامه داد: ایران رتبه نخست ساخت بازی‌های رایانه‌ای را در جهان اسلام داشته و در قاره آسیا نیز مقام پنجم را کسب کرده است اما ساخت بازی‌های رایانه‌ای با محتوای دینی برای نخستین بار در ایران صورت می‌گیرد.

مینایی با تاکید بر بازاریابی بازی‌های رایانه‌ای ایران در کشورهای اروپایی و آمریکایی از طریق برخی کشورهای دوست گفت: چنانچه این کار مورد توجه قرار گیرد می‌توانیم سخن خود را بهتر از گذشته به گوش جهانیان به ویژه جوانان سایر کشورها برسانیم.

انتهای پیام/ل10/د1000