حمایت از تولید کنندگان گیم، نیازمند اختصاص بودجه مناسب است

تولیدکننده بازی رایانه‌ای فوسک گفت: حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان نیازمند سرمایه‌گذاری و اختصاص بودجه مناسب به نهاد حامی عرصه گیم است.

 به گزارش معاونت ارتباطات بنیادملی بازی های رایانه ای، مظفر ذیحیات کرمانی به  برپایی سومین نمایشگاه استانی بازی های رایانه ای در قم اشاره کرد و افزود: برپایی چنین رویداد فرهنگی در مناطق مختلف کشور این امکان را به وجود می آورد تا مخاطبان عرصه گیم به طور مستقیم با تولید کنندگان ارتباط برقرارو تبادل نظر کنند.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه های بازی های رایانه ای در مناطق مختلف کشور با اقبال مخاطبان روبه رو خواهد شد چرا که صنعت گیم به واسطه گسترش فناوری در همه جای ایران شناخته شده است .

این تولید کننده بازی، ارایه تسهیلات ویژه به تولید کنندگان برای حضور در نمایشگاه های استانی را از مهمترین عوامل ارایه محصولات متنوع در این رویدادها دانست و توضیح داد:زمانی که شرکت های تولید کننده مورد حمایت قرار گیرند می توانند با ارایه محصول  مناسب در این رویدادنقش آفرین باشند.

کرمانی، نمایشگاههای استانی را عامل مهم در زمینه  معرفی محصولات گیم بدون واسطه عنوان کرد و افزود: اطلاع رسانی از نوع بازی های رایانه ای ارایه شده به بازار با حضور شرکت های تولید کننده در نمایشگاه میسر می شود .

تولید کننده بازی رایانه ای فوسک، به رده بندی سنی بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت:اعمال رده بندی سنی روی محصولات رایانه ای این امکان را برای کاربران به وجود می آورد تا بازی متناسب با گروه سنی خود را انتخاب کنند چرا که بازی اگر مناسب با سن مخاطب نباشد ، می تواند آسیب های جبران ناپذیری را از نظر ذهنی ،روحی و روانی برمخاطب وارد سازد.

وی بر ضرورت آگاه سازی خانواده ها در زمینه توجه به رده بندی سنی بازی های رایانه ای تاکیدکرد وادامه داد:خانواده ها باید با آسیب های احتمالی بازی های رایانه ای آشنا شده تا بتوانند بازی متناسب با گروه سنی فرزندان خود را تهیه کنند.

کرمانی نبود قانون کپی رایت در کشور را از مهمترین مشکلات بازار گیم دانست و افزود:بخش خصوصی برای حضور در بازار نیازمند حمایت قانونی بوده و به دلیل نبود قانون کپی رایت صدمات جبران ناپذیری را متحمل می شود.

این تولید کننده بازی رایانه ای به وظیفه حمایتی دولت در زمینه بازار بازی های ریانه ای کشور اشاره کردو توضیح داد:بنیاد ملی بازی های رایانه ای می تواند در صورت داشتن بودجه مناسب حمایت لازم را از تولید کنندگان بازی انجام دهد.