نگرانی رسانه‌های بیگانه از همگرایی برای مقابله با جنگ نرم در صنعت گیم ایران

روشنگری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره بازی‌های رایانه‌ای ضد ایرانی با واکنش و خشم بنگاه‌های سخن پراکنی غرب  همچون بی بی سی روبه رو شده است. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، در سال های اخیر بازی های رایانه ای به ابزاری برای جنگ نرم تبدیل شده و دنیای استکبار با استفاده از عنصر جذابیت تلاش کرده به نوعی فرهنگ خود را بر ذهن نسل جوان دیگر کشورها بخصوص ممالک مستقل غالب سازد. 
صنعت سرگرمی غرب که متاثر از سیاست های آمریکایی – صهیونیستی  بوده در این میان با توجه به جایگاه ایران اسلامی در تعاملات جهانی، افزایش تولید بازی های ضد ایرانی رادر سال های اخیر در دستور کار قرار داده و تولید بازی بتل فیلد 3 در سال گذشته از جمله  اقدامات این بخش از جبهه  استکبار برای مقابله فرهنگی در قالب جنگ نرم با کشورهای مستقل بود.
همچنین در موج جدید تولید بازی¬ها با اهداف ضد ایرانی، به تازگی بازی آرما 3 (Arma III ) نیز راهی بازار شده است. این در حالی است که در بازی پرنده های خشمگین نیز  که به طور وسیع در منطقه و جهان توزیع شده است ردپای این تفکر قابل مشاهده است. 
بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان تنها متولی هنر- صنعت بازیهای رایانه ای جمهوری اسلامی ایران مقابله در این کارزار نا برابر را به عنوان بخشی از وظایف خود در برنامه دارد و آگاه سازی آحاد جامعه، بخصوص گیمرها، از اهداف پنهان و آشکار سازندگان این قبیل تولیدات  را برخود مفروض می داند . این بنیاد ضمن هشدار به اثرات مخرب توزیع بازی های خارجی بخصوص از انواع منظور(پرندگان خشمگین و آرما3)هر گونه ارایه این قبیل تولیدات مخرب را غیر قانونی اعلام کرده است .
این بنیاد در آخرین اقدام در عمل به رسالت خود پس از بررسی های کارشناسی و محتوایی، بازی Arma III را فاقد مجوز پخش معرفی کرد.
دلیل این مهم کاملا مشخص بوده  چرا که  در این بازی پایگاه درگیری ها در ایران معرفی می شود. به عبارت دیگر بازی آرما3  (Arma III) با محوریت حمله نیروهای ناتو به دشمن، با داستانی ساختگی، نقطه درگیری را جایی معرفی می کند که نیروهای ایرانی مستقر هستند.
در این بازی سعی شده تا نیروهای ایرانی را متخاصم معرفی و محوریت درگیری ها را بر آن اساس متمرکز کند.
این بنیاد همچنین در جهت مقابله با عرضه تولیدات مخرب خارجی  به تولید نسخه جدید بازی پرنده های خشمگین اعتراض کرده است. در این بازی نیز پرنده های خشمگین اهدافی را مورد اصابت قرار می دهند که بر اساس شکل ظاهری برخی بناهای نهادین فرهنگ و کشورمان همچون مساجد و برج میلاد طراحی شده و نقشه ایران نیز در برخی از قسمتهای بازی قابل مشاهده است.
با وجود ضرورت اطلاع رسانی درباره اهداف ضد ایرانی برخی بازی های خارجی و ارایه آگاهی به مخاطبان درباره ماهیت این بازیها ، به نظر می رسد دقت نظر و هوشیاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای در بررسی تک تک بازی هایی که منتشر شده روز دنیا، که به صورت قانونی و یا غیرقانونی به کشور وارد می شوند، موجب نگرانی  رسانه های مغرض خارجی شده و این رسانه ها خشم خود از این اطلاع رسانی بهنگام، با انتشار اخبار کذب و ارایه تحلیل های وارونه بروز داده اند.
در این میان بنگاه سخن پراکنی انگلیس بی بی سی به تازگی به دنبال انتشار بازی Arma III و اعتراض و روشنگری  بنیاد ملی بازی های رایانه ای و جلوگیری از عرضه این بازی در کشور و تعامل بین ¬بخشی نهاد های مسوول برای نظارت و مراقبت از سلامت روانی _ فرهنگی جامعه، با ارایه تحلیل های  وارونه همچون القای دخالت نهادهای انقلابی _ارزشی همچون سپاه پاسداران در روند تولید و نظارت بر بازار بازیها ،سعی بر ایجاد انحراف از اصل موضوع را دارد.
بدیهی است با توجه به جایگاه ممتاز ایران در عرصه های مختلف علمی و فناوری و حرکت پرشتاب کشور در مسیر استقلال اقتصادی و حضور متخصصان کشور در عرصه های گوناگون ، تحرکات دنیای استکبار برای ایجاد یاس و القای فضای غیرواقعی ایران به دیگران، بیش از پیش در دستور کارشان باشد. اکنون جمهوری اسلامی به عنوان یکی از قطب های تولید بازی در آسیا و به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در دنیا شناخته  می شود، بنابراین تلاش برای ورود بی ضابطه و تشدید پدیده قاچاق بازی های رایانه ای و ترغیب جوانان به استفاده از تولیدات مخرب نقطه هدف دشمنان انقلاب اسلامی است .
به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران، ارتقای آگاهی و سرمایه گذاری اساسی در عرصه تولیدات ملی بخصوص در زمینه صنعت بازی های رایانه ای می تواند از دامنه اثرات مخرب هجمه دشمن در کارزار جنگ نرم کاسته و به نوعی چرخه اقتصادی این صنعت را تشکیل دهد.
 به هر حال با توجه به شرایط مستحکم و بالنده ایران اسلامی در منطقه و جهان به حتم شاهد افزایش تحرک بدخواهان نظام اسلامی در اشکال مختلف ازجمله عرصه بازی های رایانه ای خواهیم بود.
نگرانی رسانه های بیگانه از همگرایی برای مقابله با جنگ نرم دشمن، می تواند نشات گرفته از توجه جدی کشور به ارتقای تولیدات داخلی از منظر مضمونی – تکنیکی مبتنی بر خواست و نیاز جامعه ، به عنوان نقشه راه  در این حوزه در سال حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی باشد.