کپی غیر مجاز بازی‌های رایانه‌ای تهدید جدی برای تولیدات ملی است

کارگردان فیلم سینمایی عروس گفت: کپی غیر مجاز بازی‌های رایانه‌ای تهدید جدی برای تولیدات ملی محسوب می‌شود چرا که سرمایه بخش خصوصی در پی قاچاق بازی‌های تولید شده از بین می‌رود. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، بهروز افخمی افزود: بخش خصوصی پیشتر به دلیل عدم حمایت از حقوق مولفان در عرصه بازی های رایانه ای کمتر وارد این عرصه شده در حالی که بازی های رایانه ای یکی از پردرآمد ترین حوزه های فرهنگی در دنیا ست. 
کارگردان فیلم سن پطرزبورگ ادامه داد: بازی های ایرانی با قرار گرفتن در چرخه استاندارد  تولید و ثبت حقوق معنوی از توانایی حضور در بازارهای منطقه ای و جهانی برخوردارند.
افخمی همچنین درباره لزوم حمایت از بازی های رایانه ای در کشور گفت: بازی های رایانه ای میان کودکان طرفداران بسیاری دارد و این قشر بخش عمده ای از ساعات تفریح خود را به بازی اختصاص می دهند. 
کارگردان فیلم شوکران برپایی جشنواره های گیم نظیر جشنواره بازی های رایانه ای تهران را رویکردی مثبت در جهت توسعه صنعت بازی سازی و معرفی تولیدات بومی به جامعه  عنوان کرد و  همچنین گفت: تا زمانی که نتوانیم کیفیت آثار داخلی را در حد تولیدات خارجی ارتقا دهیم در این عرصه اتفاق خاصی نمی افتد. 
این کارگردان سینما، تعامل حرفه ای با تولید کنندگان و توزیع کنندگان گیم در دنیا را عاملی برای پیشرفت صنعت بازی سازی کشور برشمرد و بر حضور مستمر فعالان این عرصه در مجامع و رویدادهای معتبر گیم دنیا تاکید کرد.