صنعت گیم کشور با توجه به نیاز  مخاطب، توان رقابت با آثار خارجی را خواهد یافت

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف گفت: تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای بومی در صورتی که مسیر صحیح برای انتخاب موضوع را بیابند در آینده‌ای نزدیک، آثاری را تولید خواهند کرد که با نمونه‌های خارجی رقابتی تنگاتنگ داشته باشند.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، منصور جم زاد افزود: از آنجایی که بازی رایانه ای یک محصول صنعتی و پیشرفته محسوب می شود و اکنون کشور ما به جایگاه واقعی در این حوزه نرسیده است.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: پیاده سازی ایده های طبیعی و مخاطب پسند، توجه به هوش مصنوعی، گرافیک و شخصیت پردازی در تولید بازی های بومی برای قشر مخاطب حائز اهمیت است . بازی های داخلی باید حمایت شوند تا پیشرفتشان مشهود شود.
 عضو هیات داوری دومین جشنواره بازیهای رایانه ای تهران توضیح داد: تولیدکنندگان بازیهای داخلی می بایست با انتخاب صحیح موضوع متناسب با علاقه مخاطب و استفاده از ایده های جدید و جذاب و بهره گیری از تکنیک روز و گرافیک و رنگ آمیزی مناسب مخاطبان را جذب آثارشان کنند. 
جم زاده به کیفیت بازیهای داخلی اشاره کرد و یادآورشد که داستان پردازی در بازی های داخلی بسیار ساده است و گاهی مخاطب را تنها تا نیمه بازی پیش می برد و مخاطب را از ادامه آن باز می دارد در حالی که استفاده از بازی های خارجی افزایش دفعات ورود به بازی را همراه دارد .
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: بازی سازان داخلی باید آموزش های لازم را طی کنند و امکانات و فناوری روز را در اختیار داشته باشند. نبود امکانات و فقر آموزشی تاثیرات بسزایی در تولید آثار بی کیفیت و غیر جذاب خواهد داشت.
وی حمایت جدی از عرصه گیم را ضروری دانست و ادامه داد: سرمایه گذاری مناسب در این حوزه آینده صنعت بازی کشور را تضمین و زمینه حضور هنرمندان و تولید کنندگان ایرانی به بازارهای جدید را فراهم می کند.