استانداردسازی تولیدات و برپایی نمایشگاه‌های بازی‌های رایانه‌ای درکشور، راهکار مقابله با محصولات خارجی است

کارگردان –  تهیه کننده سینما با یادآوری اینکه بازی‌های رایانه‌ای خارجی به دلیل بهره‌گیری از تکنیک بالا و جذابیت مورد اقبال مخاطبان قرار گرفتند، گفت که تولیدکنندگان  بازی‌های ایرانی برای رقابت با محصولات خارجی راهی دشوار از دست یافتنی و امید بخش پیش رو دارند.
به گزارش معاونت ارتباطات  بنیاد ملی بازی های رایانه ای، مسعود اطیابی افزود: بیشتر بازی های خارجی در کشور مورد توجه مخاطبان خود قرار گرفته اند و مهمترین دلیل این امر، کیفیت بالای بازی های خارجی در سطح گرافیکی ، رنگ بندی و پردازش  است. بازی های داخلی باید به سمت استانداردسازی و بهره گیری از تکنیک روز رفته و مخاطب را به تعبیری راضی کند.  
کارگردان فیلم خروس جنگی، تجربه برپایی نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران را موفق ارزیابی کرد و یادآور شد: برگزاری این قبیل رویداد ها به طور مستمر در کشور ضروری بوده وازطریق این نمایشگاه های می توان تولیدات داخلی را به مخاطبان و بخصوص خانواده ها معرفی کرد. 
کارگردان فیلم اخلاقتو خوب کن تاکید کرد که دست اندرکاران فرهنگی می بایست برای کنترل عرضه بازی های خارجی و متعادل سازی بازار و حمایت  جدی از بازی های ایرانی  برنامه ریزی کرده و در این جهت قدم بردارند.
به عقیده اطیابی، حضور بخش خصوصی در عرصه بازی های رایانه ای بسیار مفید است چراکه سرمایه گذاران داخلی با محصولات وتولیدات داخلی از نزدیک آشنا شده و در این زمینه رغبت ایجاد می شود.