فرهنگ استفاده از بازی های رایانه ای داخلی در کشور ترویج شود

مدیرعامل خانه تئاتر گفت که جلوی ورود بازی های رایانه ای غیرمجاز خارجی  به کشور باید گرفته شود و در عین حال فرهنگ استفاده از بازی های ایرانی میان مخاطبان ترویج شود. 

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانه ای ، ایرج راد افزود:  ر فرهنگ و ادبیات کشورمان بزرگان بسیاری همچون سعدی و فردوسی  وجود دارند که باید در بازی های رایانه ای ایرانی از آثار این بزرگان اقتباس و ادبیات ایران در بازی های رایانه ای به درستی متبلور شود. 

به گفته  بازیگر مجموعه امیر کبیر، استفاده از اسطوره های ادبی در تولید بازی های رایانه ای بومی، جذابیت های خاصی برای جوانان دارد و تولید این نوع آثار به ارتقای فرهنگ اصیل ایرانی کمک خواهد کرد. 

راد ادامه داد: کشور ایران در ساخت بازی های رایانه ای باید به توانمندی های لازم دست یابد و همه باید تلاش کنیم بازی های های رایانه ای تنها جنبه سرگرمی نداشته باشد و سطح فرهنگ و دانش جامعه را ارتقا بخشد .

بازیگر باسابقه تئاتر و سینما تاکید کرد: آشنایی خانواده ها با تولیدات داخلی و آگاهی بخشی عمومی در مورد نقش تخریبی بازیهای غیر مجاز به رونق عرضه بازیهای بومی و گذر از آسیب های فرهنگی در استفاده از بازیهای خارجی می کاهد.

راد یادآورشد که  بهره گیری از منابع غنی فرهنگی و استفاده از هنرمندان بخش های مختلف از جمله سینما درعرصه بازی رایانه ای در جهت ارتقا این بخش اساسی است.