تولید بازی‌های رایانه‌ای با مضامین قرآنی امری ضروری است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تولید بازی‌های رایانه‌ای با مضامین قرآنی امری ضروری است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این امر اهتمام ویژه‌ای دارد. 

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، دکتر سید محمد حسینی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره بازی های رایانه ای تهران با اشاره به حضور یک میلیونی بازدیدکنندگان در دومین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران گفت: این حضور مسوولیت مسوولان را سنگین تر می کند و باید با پشت کار بیشتری در این عرصه گام برداریم. 

وی با اشاره به ارسال 190 اثر به این جشنواره ادامه داد: تولید 30 بازی ایرانی در این نمایشگاه و برگزاری این نمایشگاه در فضایی چهار برابر سال گذشته جای خوشحالی دارد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نظرسنجی سازمان صدا و سیما از بازدیدکنندگان نمایشگاه اشاره و اظهار کرد: رضایت 85 درصدی از مکان برگزاری این جشنواره و رضایت مندی 89 درصدی از زمان برگزاری این رویداد فرهنگی نشان از تلاش های دست اندرکاران امر دارد. 

حسینی به حضور 130 موسسه وشرکت بازی ساز در نمایشگاه اشاره و تاکید کرد: از هنرجویانی که با 25 بازی رایانه ای جدید در نمایشگاه حاضر بودند تشکر و قدردانی می کنیم. 

وی بخش خانواده را با کیفیت ترین بخش نمایشگاه دانست و ادامه داد: حضور خانواده ها در کنار فرزندانشان در نمایشگاه بازی های رایانه ای نشان از رضایتمندی آنان دارد که برای حضور مضاعف والدین در کنار نوجوانان و جوانان باید فرهنگسازی را در سطح گسترده دنبال کنیم. 

حسینی ادامه داد: تنها 18 درصد از بازدیدکنندگان امسال نمایشگاه از جمله کسانی بودند که سال گذشته از این رویداد فرهنگی بازدیدکرده بودند و حضور بی نظیر بازدیدکنندگان بیانگر جاذبه موجود در نمایشگاه امسال بود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فروش 100 هزار نسخه بازی ایرانی در نمایشگاه اشاره و تصریح کرد: امسال بخش ایده های قرآنی به نمایشگاه اضافه شد که آنرا در نمایشگاه قرآن ادامه خواهیم داد. 

حسینی با اشاره به تصویب معاونت قرآن و عطرت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: روز گذشته در جلسه هیات دولت تشکیل این معاونت در راستای گسترش فرهنگ قرآنی تصویب شد. 

وی ادامه داد: ارتباط با هنر، آموزش، قرائت و حفظ از جمله وظایف این معاونت است که به چنین جشنواره هایی خلاصه نمی شود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری جشنواره هایی پیرامون مباحث گفته شده و ساخت بازی هایی برگرفته از داستان های قرآنی از جمله فعالیت های این معاونت خواهد بود. 

حسینی با اشاره به اینکه شهرک های بازی، سخت افزار و نرم افزارهای مناسب در صنعت بازی از معیارهای مهم برای برگزاری چنین جشنواره هایی است که باید باید در سال های آتی به طور دقیق لحاظ شود. 

وی با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی توقع ارائه بازی هایی با سطح بالا را از ایران دارند ادامه داد: می توانیم با بهره گیری از تجربیات آنها و بهره گیری از علم روز در دانشگاه های کشور، صنعت بازی سازی را ارتقاء دهیم. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره محتوای بازی های رایانه ای توضیح داد: تاریخ صدر اسلام، عملیات دفاع مقدس، تاریخ انقلاب اسلامی، آثار قرآنی و فرهنگی غنی ایرانی بهترین موضوعات برای ساخت بازی ها و انعکاس فرهنگی ایرانی اسلامی به سراسر دنیا است. 

مراسم اختتامیه دومین جشنواره بازی های رایانه ای عصر روز دوشنبه در تالار وحدت برگزار شد.