پرونده های قاچاق بازی‌های رایانه‌ای به صورت تخصصی رسیدگی می‌شود

رییس سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: پرونده های مربوط به قاچاق محصولات فرهنگی شامل فیلم ها و بازی های رایانه ای، به صورت تخصصی در شعبات سازمان تعزیرات حکومتی سراسر کشور رسیدگی می شود.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای " علی مژده ای پور" افزود: با توجه به وظیفه ذاتی سازمان تعزیرات حکومتی مبنی بر رسیدگی به پرونده های دارای جنبه خلاف و غیر مجاز، به طور قطع پرونده هایی که در صلاحیت این سازمان باشد، رسیدگی می شود.
معاون وزیر دادگستری یادآور شد: مرجع تشخیص دهنده و گزارش دهنده در رابطه با پرونده های مربوط به قاچاق یا عرضه غیر مجاز محصولات فرهنگی مانند فیلم ها و بازی های رایانه ای، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا سازمان تبلیغات اسلامی یا مراجع فعال در حوزه های فرهنگی هستند و قطعا هر پرونده ای که در سطح سازمان تعزیرات حکومتی باشد، رسیدگی خواهد شد.
مژده ای پور ادامه داد: برخی از رسیدگی های سازمان تعزیرات حکومتی، رسیدگی های تخصصی است که در همین رابطه ضمن ایجاد شعبات تخصصی، اقدام به آموزش قضات این شعبات و آشنایی آنان با قوانین و مقررات جدید شده است و رسیدگی به پرونده های محصولات فرهنگی در همین حوزه قرار دارد.
رییس سازمان تعزیرات حکومتی کشور همچنین درباره برگزاری دومین جشنواره ونمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای گفت: بدون تردید برگزاری این نمایشگاه موجب آگاهی بیشتر والدین و کودکان و نوجوانان با تولیدات داخلی شده و ورودی پرونده های سازمان تعزیرات در این حوزه کاهش می یابد.
مژده ای پور ادامه داد: امروزه بخش بزرگی از بازار بازی های رایانه ای کشور را، محصولات غیر مجاز و قاچاق تشکیل می دهد که برگزاری نمایشگاه بین المللی در کشور و آشنایی نسل جوان با ظرفیت های داخلی موجب کاهش محصولات قاچاق در بازار و در نتیجه کاهش ورودی ها می شود.

اختتامیه دومین جشنواره بازی های رایانه ای تهران 19 تیرماه ساعت 18تا 20 در تالار وحدت برگزار می شود.