فرهنگ استفاده صحیح از بازی های رایانه ای تبیین شود

مدرس وکارشناس فوتبال گفت: والدین باید نسبت به تاثیرات بازی های رایانه ای آگاه شوند و از بازی های مورد استفاده فرزندانشان مطلع باشند. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ،" محسن حاج رضایی "به نحوه استفاده مناسب از فناوری های روز اشاره کرد و افزود : در گذشته از تلفن همراه غیر منطقی استفاده می شد که با پیگیری مسوولان مربوطه این مشکل برطرف شد و پیش از ورود هر تکنولوژی جدیدی باید نحوه استفاده از آن آموزش داده شود. 
این کارشناس فوتبال با یادآوری اینکه فناوری به کار رفته شده در بازی های رایانه ای روز به روز در حال پیشرفت است تاکید کرد:  بازی سازان نیز باید بکوشند تا بازی های خارجی و داخلی  تاثیرات منفی بر جا نگذارند و در این زمینه نظارت جدی وجود داشته باشد.
حاج رضایی با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای برای نسل جوان بسیار مفید خواهد بود ادامه داد : امروزه نحوه یادگیری بسیار آسان تر از گذشته بوده و یادگیری ها پایدارتر از قبل است. در گذشته آموزش ها بسیار معمولی بودو سریع فراموش می شد اما اکنون تنوع در یادگیری بسیاری از مردم را به این سمت کشانده است .
این کارشناس فوتبال به آسیب های اجتماعی و روانی برخی بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت : برخی از بازی های رایانه ای مخرب هستند و تاثیرات منفی روی رفتار مصرف کننده به جا می گذارد ،بنابر این با کارشناسی و نظارت مسوولان این نوع بازی ها از سطح جامعه جمع آوری شود .
وی گفت : والدین باید بدانند فرزندانشان اوقات فراغتشان را چگونه می گذرانند و صرف چه بازی هایی می کنند تا دیگر آثار مخرب نداشته باشد.
حاج رضایی حضور خانواده در نمایشگاه بازی های رایانه ای را فرصتی برای آشنایی خانواده ها با بازی های رایانه ای بومی دانست و بر شناخت هرچه بیشتر والدین از آسیب بازی های رایانه ای مخرب تاکید کرد. 
دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.