مسوولان به فرهنگسازی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای اهتمام بیشتری داشته باشند

مسوول ستاد حفظ و صیانت از محصولات فرهنگی گفت: مسوولان باید در عرصه فرهنگسازی و ارتقاء سطح آگاهی مخاطبان درزمینه بازی های رایانه ای تلاش کنند و این امر به حتم منجر به کاهش توزیع غیرقانونی گیم در کشور می‌شود.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی رایانه ای، سعید جابری انصاری در حاشیه مراسم آغاز به کار دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران در زمینه ارتقاء بخشی در تولیدات گیم گفت: ایجاد سند راه  و زیر ساخت های لازم در زمینه بازی رایانه ای از وظایف بنیاد ملی بازی های رایانه ای است.
وی ادامه داد: فرهنگسازی و آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان به منظور انتخاب صحیح بازی های رایانه ای نیازمن تلاشی جدی تر است و مسوولان به این مهم بای اهتمام داشته باشند .
جابری انصاری تاکید کرد: بازی های رایانه ا ی به عنوان ابزار کار آمدی می تواند نقش بسیار پررنگی و موثری را در ارتقاء فرهنگ ایران اسلامی داشته باشد.
این مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به راهکارهای موثر در زمینه افزایش کیفی تولیدات گیم اشاره کرد و گفت: ما باید به دنبال برنامه استراتژیک برای بیان فواید استفاده از بازی های رایانه ای باشیم و در عین حال نیازهای مخاطبان این هنر صنعت را شناسایی کنم.
دبیر ستاد حمایت و صیانت از محصولات فرهنگی و هنری ادامه داد: باید در تولیدات بازی های رایانه ای ارزش های فرهنگی و ایرانی اسلامی را مدنظر داشته باشیم تا بتوانیم نسل آینده را با فرهنگ ایرانی اسلامی تبیین کنیم.
جابری انصاری گفت: امروزه در بازار بین المللی بازی های رایانه ای  داخلی همانند بازی های رایانه ای خارجی تقاضایی بسیار خوبی دارند و در این میان کشورهای همسایه بازار مناسبی برای تولیدات ملی ما محسوب می شوند.
به گفته وی، باشناسایی و رفع نقایص موجود در تولیدات ملی می توان زمینه را برای توسعه تولیدات ایرانی فراهم کرد.
وی دادمه داد: در بحث ساماندهی بازار های رایانه ای کارهایی خوبی در حال اجراء است تا بتوان از صنعت گیم در بازار حمایت کنیم.
این مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوارم  تولیدکنندگان و توزیع کنندگان محصولات فرهنگی با حمایت خانواده ها به عنوان طرح جدی در سالم سازی تولیدات آثار گیم به موفقیت برسند.
جابری انصاری یادآور شد: ستاد حفظ و صیانت از محصولات فرهنگی در دومین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه‌ای غرفه ای را جهت اطلاع رسانی و فرهنگسازی و تبلیغات دایر کرده است.
دومین جشنواره ونمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران از 6 تا 10 تیر در مصلای امام خمینی(ره) برپاست .