مهمترین هدف نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای برقراری تعامل میان تولید و فروش است

معاون بازرگانی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت که با دو رویکرد متفاوت حوزه بازرگانی در توزیع بازی‌های داخلی در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران حضور می‌یابد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، احمد احمدی افزود: هدف اصلی نمایشگاه امسال علاوه بر برقراری تعامل میان توزیع کنندگان و تولیدکنندگان بازی های ایرانی، معرفی ظرفیت های این عرصه برای فعالان گیم کشو است.
وی با یادآوری اینکه فضای توزیع بازی نسبت به سبک و جایگاه در نمایشگاه باید متفاوت باشد ادامه داد: فضای تولید را باید به سمت نیازها و کمبودها سوق داد تا تمام درخواست های مخاطبین تامین شود. بازاریابی در این زمینه فرآیندی است که شاخه های اصلی در این صنعت را نیازسنجی و رفتارشناسی می کند .
احمدی یادآور شد : بازاریابی در دنیای فروش بازی های رایانه ای به فرآیندی تبدیل شده که از آغاز تولید تا به فروش رسیدن محصول و بازخوردآن را مورد تحلیل قرار می دهد .
معاون بازرگانی بنیاد ملی بازی های رایانه ای توضیح داد : امسال برای تمام شرکت ها غرفه ای در نظر گرفته شده تا بتوانند توانمندهای  محصولاتشان را به مخاطبان معرفی کنند و به دلیل اینکه مخاطب ممکن است یک فرد عادی و یا یک توزیع کننده بازی های رایانه ای باشد باید محصولات متنوعی ارائه دهند .
وی گفت: با نصب انواع بازی ها روی سیستم در محیط نمایشگاه، باید فضایی را در اختیار مخاطب قرار داد تا به بازی بپردازد. سپس کارشناسان و تولیدکنندگان با تحلیل بازی، نمایشگاه را به محفلی جهت پرسش و پاسخ میان مخاطب تبدیل کنند تا نواقص کار بازی سازان برطرف و بازی ها را طبق سلیقه مصرف کننده بسازند .
به گفته احمدی، کشور خارجی همچون(ژاپن،کره جنوبی، بلغارستان، ایتالیا، ترکیه، امارات و مالزی)در نمایشگاه بازی های رایانه ای حضور خواهند داشت و شرایط ثبت قرارداد میان شرکت های داخلی و خارجی امکان پذیر خواهد بود . با ایجادیک محیط چالش آمیز تولیدکنندگان می توانند محصولات یکدیگر را مورد سنجش قرار دهند و در ساخت بازی های جدید از ایده های یکدیگر کمک گیرند .
احمدی با یادآوری اینکه برگزاری چنین نمایشگاه هایی به هر چه بهتر شناخته شدن فضای بازار بازی کمک شایانی خواهد کرد، گفت: شرکت های بازی سازی سایر نقاط کشور که تا به حال شناخته شده نبودند در نمایشگاه گرد هم جمع می شوند تا ضمن معرفی محصولات شان ثابت کنند تولید بازی فرآیندی دست نیافتنی نیست .
وی تاکید کرد: از دست اندرکاران حوزه بازی سازی جهت حضور در این نمایشگاه دعوت می شود تا با حضور در نمایشگاه تهران با واقعیتی از جامعه گیم آشنا و در جریان تجارب سازندگان قرار گیرند.
دومین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.