استفاده از بازی‌های ایرانی در کشور نهادیه شود

بازیگر مجموعه شوق پروانه گفت: بازی‌های رایانه‌ای طی چند سال گذشته مخاطبان زیادی میان جوانان و نوجوانان پیدا کرده، باید تلاش شود این طرفداران به سمت بازی‌های داخلی کشیده شوند.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، کوروش تهامی افزود: بازی های رایانه ای در کنار جنبه سرگرمی می تواند آموزنده هم باشد . 
وی یاد آور شد: بازی های ورزشی با دستگاه پلی استیشن ، شکل ورزشی دارد و مخاطب حین انجام بازی مجبور به انجام یک سری حرکات ورزشی می شود که این بازی ها علاوه بر پر کردن اوقات فراغت آموزنده هم است .
بازیگر فیلم  برف روی شیروانی داغ با یادآوری اینکه برخی بازی ها می توانند اثرات مخربی داشته باشند ادامه داد: برخی بازی های استراتژیک اگر اصولی و حساب شده ساخته نشوند خشونت در مخاطب را افزایش می‌دهند و بر روان مصرف کننده این بازی ها اثرات سوء خواهد گذاشت .
بازیگر فیلم به رنگ ارغوان افزود: شخصا از بازی پرنده های عصبانی استفاده می کنم و می توانم بگویم یکی از بازی های مورد علاقه ام است و اوقات فراغتم را با این بازی می گذرانم .
تمامی از برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای یه عنوان یک ایده مناسب در معرض تولیدات ایرانی نام برد و افزود: تمام اقشار مختلف در هر گروه سنی می توانند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند و از نزدیک با بازی های داخلی آشنا شوند و آنها را به یکدیگر مقایسه کنند .
بازیگر مجموعه زیر تیغ، عامل موفقیت و پرمخاطب بودن بازی های خارجی تجربه در اجرای بصری آنها دانست و گفت: در بازی های خارجی گرافیک، ترکیب رنگ ها و موسیقی حرف اول را می زند در حالی که بازی های داخلی جای کار زیادی دارد.
به گفته تهامی، بازی های داخلی باید بتوانند با مخاطب ارتباط خوبی برقرار کند وبازی سازان  ارتباط  بصری محصولاتشان را در دستور کار قرار دهند.
دومین جشنواره ونمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.