حمایت از تولید بازی‌های آموزشی در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تبیین شود

وزیر آموزش و پرورش گفت که باید رویکرد دومین نمایشگاه بین المللی بازی‌های رایانه‌ای، ضمن حمایت از تولید کنندگان داخلی، حمایت از تولید بازی‌های رایانه‌ای آموزشی باشد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای،"محمد رضا حاجی بابایی" به برگزاری نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران اشاره کرد و افزود: به طور قطع امروزه با پیشرفت فناوری های نوین، بازی های رایانه ای تاثیر بسزایی در امر یادگیری کودکان و نوجوانان بویژه دانش آموزان دارد که در همین راستا، حمایت و حرکت به این سمت در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سیاست های این وزارتخانه در حوزه تولید بازی های رایانه ای آموزشی و نرم افزارهای مختلف، ازسوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور پیگیری می شود یادآور شد: استفاده از ظرفیت بازی های رایانه ای در بحث آموزش، در اغلب کشورهای دنیا موفقیت آمیز بوده است.
حاجی بابایی با بیان اینکه امروزه بازی های رایانه ای جنبه صرفا سرگرمی خود را از دست داده اند و با ساخت یک بازی اهداف متعددی دنبال می شود، تاکید کرد: بازی های رایانه ای مانند تیغ دو لبه ای بوده که می توانند هم تاثیرات مثبت و هم تاثیرات منفی روی کودکان و نوجوانان داشته باشند. باید تلاش شود ضمن جلوگیری از آثار مخرب این حوزه، از آثار مثبت آن بویژه در بحث آموزش نهایت استفاده صورت گیرد.
وزیر آموزش و پرورش یکی از سیاست های این وزارتخانه را تقویت استعدادهای بالقوه دانش آموزان در سطوح مختلف دبستان، راهنمایی و دبیرستان خواند و گفت: به طور قطع یکی از ابزارهای تقویت استعداد دانش آموزان، بهره گیری از رسانه های دیجیتال بویژه بازی های رایانه ای آموزشی است.
حاجی بابایی همچنین درباره برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران که قرار است تیر ماه سال جاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شود یادآور شد: به طور قطع برگزاری اینگونه رویدادها ی فرهنگی  در معرفی ظرفیت های تولید کنندگان داخلی به فعالان خارجی و مردم بسیار موثر است.
وزیر آموزش و پرورش نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای را یکی از ابزارهای حمایت از تولید کنندگان بازی های رایانه ای آموزشی عنوان کرد.
دومین نمایشگاه و جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای تهران تیرماه سال جاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.