برگزاری کارگاه‌های ویژه بازی‌سازی در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای

کارگاه‌های تخصصی بازی‌سازی ویژه دانشجویان بازی‌سازی و فعالان این عرصه در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران برگزار می‌شود. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، معاون پژوهش و آموزش بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای در این باره گفت: انیستیتو بازی سازی رایانه ای امسال غرفه ای مجزا در نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران خواهد داشت. 
محمد مهدی بهفر افزود: در این نمایشگاه مقرر شده کارگاه های تخصصی برای دانشجویان انیستیتو بازی سازی با حضور استادان مجرب برگزار شود. 
مدیر انیستیتو بازی سازی بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد: در این کارگاه های تخصصی مسائل حرفه ای مربوط به بازی سازی انجام می شود و بازی سازان در قالب کارگاه های آموزشی، اقدام به خلق بازی های رایانه ای کوچک خواهند کرد. 
بهفر تاکید کرد: تولید بازی های رایانه ای باید از سوی افرادی صورت گیرد که اطلاعاتی درباره بازی سازی رایانه ای داشته باشند از اینرو بخشی از کارگاه های تخصصی در نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران به دانش آموختگان انیستیتو بازی سازی رایانه ای اختصاص دارد. 
وی گفت: علاقه مندان برای حضور در این کارگاه های آموزشی می توانند کارت عضویت در انیستیتو بازی سازی را ارایه دهند. همچنین برای علاقه مندان برای حضور در این کارگاه ها نیز کارت میهمان صادر خواهد شد. 
بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای نخستین مرکز تخصصی بازی سازی کشور تحت عنوان «انستیتو ملی بازی سازی»، را سال گذشته راه اندازی کرد. 
در این مرکز آموزشی، دوره‌های آموزشی در قالب چندین رشته تخصصی ارائه می‌شود که هر یک از این رشته‌ها شامل دروس عمومی، پایه و تخصصی است و در پایان هریک از این دوره‌ها به دانش آموختگان گواهینامه رسمی از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای اهداء خواهد شد.
بهره گیری از اساتید مجرب و با سابقه در عرصه تولید بازی‌های رایانه ای، دسترسی به کتابخانه تخصصی، فضای آموزشی مناسب، کلاس‌های مجهز به فناوری‌های روز و برنامه ریزی دقیق آموزشی براساس آخرین متدهای بین‌المللی در زمینه ساخت بازی از ویژگی‌های «انستیتو ملی بازی سازی» است.
۴ رشته تخصصی برنامه نویسی بازی‌های رایانه‌ای با استفاده از موتورهای آماده، طراحی بازی، مبانی هنر دوبعدی در بازی‌های رایانه ای، مبانی هنر سه بعدی در بازی‌های رایانه ای برای ارائه در اولین دوره آموزشی این انستیتو در نظر گرفته شده است.
همچنین رشته‌های برنامه نویسی موتور بازی‌های رایانه ای، اصول انیمیشن مورد نیاز برای بازی‌های رایانه ای، موسیقی سازی برای بازی‌های رایانه ای، مدیریت پروژه‌های بازی، تست و کنترل کیفی بازی از برنامه‌های آتی این انستیتو در زمینه آموزش بازی سازی است.
دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران از 6 تا 10 تیرماه سال جاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.