باید از بازی‌های رایانه‌ای برای انتقال گفتمان انقلاب اسلامی استفاده کرد

مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزاری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران را موجب ایجاد انگیزه در جوانان بازی‌ساز برای تولید آثار فاخر در این عرصه دانست و بر استفاده از بازی‌های رایانه‌ای برای انتقال گفتمان انقلاب اسلامی تاکید کرد.  

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، محمد آفریده افزود: معتقدم به دلیل ویژگی های بازی های رایانه‌ای ما در این عرصه باید بیشتر فعالیت کنیم و تولیدات بومی در این زمینه باید افزایش یابد. 

وی ادامه داد: بسترهای مناسب برای حضور جوانان باید در عرصه بازی های رایانه ای فراهم شود و امکانات برای تولیدات ملی بازی های رایانه ای افزایش یابد. 

 مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی یادآور شد: تولید بازی های بومی نیاز جامعه است و برگزاری نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای می تواند در میان جوانان علاقه مند به تولید بازی های رایانه ای رغبت ایجاد کند. 

آفریده تاکید کرد: نیاز به برگزاری جشنواره بازی های رایانه ای از سال های گذشته به شدت احساس می شد و شاید باید از همان سال های اول ورود به عرصه بازی های رایانه ای اقدام به برپایی این رویداد فرهنگی هنری می کردیم. 

وی ادامه داد: معتقدم با توجه به شرایط جهانی و جایگاه جمهوری اسلامی ایران، باید از بازهای های رایانه ای برای انتقال گفتمان انقلاب اسلامی استفاده کرد. 

مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی به مردم درباره تولید ملی است اما پیشتر اطلاع رسانی در این زمینه به معنای حقیقی وجود نداشته است. 

آفریده یادآور شد: فعالیت در زمینه اطلاع رسانی درباره بازی های رایانه باید جامع باشد تا مردم و مسوولان همه به مقوله بازی های رایانه ای حساس شوند و همه سازمان ها، نهادها و مسوولان نسبت به بازی های رایانه ای احساس مسوولیت کنند. 

دومین نمایشگاه و جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.