نگاهی به حاشیه‌های اختتامیه نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر

آیین اختتامیه نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر شامگاه شنبه 23 دی ماه در میان جمعی از فعالان صنعت بازی ایران و تمام منتخبان بخش‌های مختلف این جشنواره در شبی به یادماندنی و خاطره انگیز در تالار وحدت به کار خود پایان داد.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در کنار تمام اتفاقات و برنامه‌های اصلی که برای برگزاری این مراسم تدارک دیده شده بود، اما حاشیه‌ها و پشت صحنه‌هایی هم وجود داشت. از آنجایی که همیشه دیدن و خواندن این حاشیه‌ها و پشت صحنه‌ها برای مخاطبان جذاب است، ما هم حواشی جذاب این جشنواره را مرور کرده‌ایم:

  • ساخت عروسک تن پوش براساس شخصیت اصلی بازی «آمیزرا» و حضور آن در سالن انتظار تالار وحدت از حاشیه‌های مورد توجه این مراسم بود.

  • اجرای زنده موسیقی تعدادی از بازی‌های ایرانی و خارجی توسط گروه مهرداد اسماعیل‌پور که داوری بخش موسیقی جشنواره را برعهده داشت از بخش‌های جالب توجه برای مخاطبان حاضر در تالار وحدت بود. این گروه موسیقی در یک هماهنگی بی‌نظیر 5 قطعه از موسیقی بازی‌های «لیلا و سایه‌های جنگ» بازی ساخته شده توسط بازی‌ساز فلسطینی، «آن سوی باران» بازی ایرانی ساخته شده در استودیو فانوس، قطعه‌ای در گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی، «سرگذشت» از تولیدات استودیو ایرانی راسپینا و افسانه ریمن 5 قطعه‌ای بود که توسط گروه موسیقی مهرداد اسماعیل‌پور به طور زنده در این مراسم اجرا شد. 

  • فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی ارشاد، فرزانه فخریان مشاور وزیر ارشاد در امور کودک و نوجوان، محمدصادق باطنی مدیر شبکه امید، حسن خجسته رئیس دانشگاه صداوسیما، مسعود حسنلو دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهدی رمضانی دبیر نهاد کتابخانه‌های کل کشور، حجت‌الاسلام لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی، مدیران وزارت ارتباطات، اعضای هیئت داوران، اعضای هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و سفیرکنیا از جمله مهمانانی بود که در این مراسم حضور پیدا کردند.

  • خبرنگاران و اصحاب رسانه، عکاسان و تصویربرداران با حضور پررنگ خود صحنه‌های مختلف این مراسم را ثبت و ضبط کردند.

  • این مراسم به طور زنده از شبکه‌های امید، خبر و شبکه‌های اجتماعی روبینو، آنتن و آپارات برای علاقه‌مندان به تماشای این رویداد پخش شد. همچنین شبکه خبر در بخش‌های خبری20 و 21 در دو ارتباط زنده تصویری با محل برگزاری رویداد، به انعکاس این جشنواره پرداخت. حضور مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به همراه مهدی جعفری جوزانی، مدیرعامل موسسه فرهنگی منادیان پس از پایان این رویداد در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، از دیگر برنامه‌های رسانه ملی در پوشش خبری این جشنواره بود.

  • بعد از پایان مراسم و مشخص شدن برنده‌های تمام بخش‌ها، بازار مصاحبه اصحاب رسانه با منتخبان و مسئولان حاضر در مراسم در سالن انتظار تالار وحدت حسابی داغ بود.

 

  • این مراسم با استقبال خوب علاقه‌مندان به صنعت بازی کشور برگزار شد و تمام صندلی‌های تالار وحدت با حضور طرفداران حوزه بازی پر شده بود. طبقه دوم سالن تالار وحدت نیز در اختیار عکاسان و تصویربرداران قرار گرفته بود تا بتوانند با تسلط کامل همه آنچه را که در سالن اتفاق می‌افتد را به تصویر بکشند.

 

  • تعدادی استریمر نیز از طبقه دوم سالن محل برگزاری رویداد، این مراسم اختتامیه را برای مخاطبان خود گزارش کردند.

 

  • اجرای این مراسم بر عهده مرتضی پرنیان، مجری برنامه بیسیم تلویزیون بود. آرش سروری نیز در بخشی به معرفی رویداد سرمایه‌گذاری در نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر و همچنین اعلام تیم‌های برگزیده این بخش پرداخت. آرش سروری اجرای دو پیش رویداد بخش سرمایه‌گذاری این جشنواره را نیز بر عهده داشت.