حضور صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای آینده بهتر بازی‌سازی
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در اختتامیه نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر گفت: صنعت بازی به عنوان یک هنر، صنعت، رسانه و فناوری، بدون حوزه اقتصاد راه به جایی نمی‌برد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، محمدامین حاجی هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در آیین اختتامیه این رویداد که شامگاه شنبه ۲۳ دی ماه با حضور جمعی از مدیران فرهنگی و فعالان صنعت بازی کشور در تالار وحدت برگزار شد، گفت: این مراسم که پس از ۴ سال وقفه برگزار شد به نوعی تجلیل از بازی سازان و یک دورهمی دیگر بازی‌سازان است چرا که حوزه بازی‌های رایانه‌ای یک حوزه مهجور است و چنین برنامه‌هایی حداقل کاری است که می‌توان برای معرفی صنعت بازی انجام داد.
 
وی تصریح کرد: زمانی که می‌خواستیم برنامه‌ریزی مجددی پس از ۴ سال وقفه برای جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر انجام دهیم، به این نتیجه رسیدیم که صنعت بازی علاوه بر آنکه به یک رویداد فرهنگی نیاز دارد، نیازمند یک رویداد اقتصادی و هم افزایی اقتصادی است و این هنر، صنعت رسانه و فناوری بدون حوزه اقتصاد، راه به جایی نمی‌برد. 
 
دبیر نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر ادامه داد: ما به این دوره از جشنواره، بخش سرمایه گذاری را اضافه کردیم و۵۴ تیم برای حضور در بخش سرمایه‌گذاری ثبت‌نام کردند. 
 
حاجی هاشمی در پایان گفت: تلاش ما این است که بتوانیم در حوزه بازی موضوع اقتصاد و فرهنگ را به هم پیوند بزنیم و از این جهت همراهی خوبی را میان بازی‌سازان و صندوق‌های سرمایه‌گذاری شاهد بودیم و بخش سرمایه گذاری جشنواره توانست جای خود را باز کند. انشاالله سال آینده هم بخش سرمایه‌گذاری را در کنار جشنواره بازی‌های رایانه‌ای  خواهیم داشت.