لزوم اهتمام دستگاه‌های حاکمیتی به رشد تولید بازی‌های فاخر و فرهنگی

نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بازدید از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دیدار با مدیرعامل این بنیاد در جریان اقدامات انجام شده این مجموعه در دوره جدید مدیریتی خود قرار گرفت.


 به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سید علی یزدی‌خواه نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی که به همراه جمعی از مدیران و مسئولان آموزش و پرورش با حضور در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ضمن بازدید از مرکز رشد بازی‌سازی و آشنایی با روند آموزش بازی‌سازی به تیم‌های مستقر در این مرکز و همچنین اقدامات انجام شده در حوزه پژوهش و مطالعات بازی، در جریان روند تولید و کاربرد بازی‌های جدی و آموزشی نیز قرار گرفت.

محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در این بنیاد در حوزه‌های مختلف رگولاتوری و تنظیم‌گری، آموزش، پژوهش و برگزاری رویدادهای مختلف بر تاثیرگذاری رسانه بازی بر لایه‌های مختلف زیرساخت‌های فرهنگی کشور و لزوم توجه بیش از پیش دستگاه‌های حاکمیتی به بازی‌های رایانه‌ای تاکید کرد.

همچنین در این دیدار با توجه به روند بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به موازات بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی، درباره موضوع ارتقاء جایگاه تولیدات فرهنگی و فاخر رسانه بازی‌ و همچنین اهتمام دستگاه‌های فرهنگی کشور به ساخت بازی مانند دیگر محصولات فرهنگی اعم از کتاب، فیلم، انیمیشن و... بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد مطالبات زیست بوم بازی در مجلس شورای اسلامی مورد ارزیابی قرار گیرد.

امکان استفاده از بازی‌ها برای بهبود کیفیت و ارتقاء آموزش‌های ارائه شده در در سیستم آموزشی مدارس از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست پیرامون آن صحبت شد.