بازی‌های پرمخاطب ایرانی در ایام خانه نشینی کرونایی و تعطیلات نوروز

صنعت بازی ایران در دوران تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کووید۱۹ و تعطیلات نوروز رونق ویژه‌ای گرفت و نگاهی به فروشگاه‌های آنلاین بازی‌های ویدئویی به خوبی اسامی بازی‌های پرطرفدار و پرفروش را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد.


به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای؛ شیوع ویروس کرونا میلیون‌ها ایرانی‌ را ناخواسته و به ناچار به خانه نشینی‌ اجباری تحت تاثیر شیوع این ویروس وادار کرده است. این اتفاق باعث شد، هرکس راهی برای گذران اوقات فراغت طولانی روزهای در خانه ماندن که با ایام تعطیلات نوروز نیز همراه شد، انتخاب کند. در این میان بازی کردن، انتخاب اول طرفداران بازی‌های موبایلی بود و بخش زیادی از زمان فراغت خود را در این چند هفته، به بازی کردن اختصاص دادند. اینکه کدام بازی‌های ایرانی در این ایام در زمره بازی‌های پرطرفدار و پرفروش بودند، موضوعی است که در این گزارش به آن پرداخته شده است. ضمن اینکه در این گزارش بازی‌های برتر رایگان نیز معرفی شدند.

  • پرطرفدارها

گشت پلیس2، باغ نگار، Quiz of Kings، تورکلمات، بازی سلاطین، بزن بهادر، آمیرزا، 1:011، منچرز و اسپارتاکوس جزء بازی‌های پرطرفدار کاربران ایرانی در این ایام بودند. در این میان Quiz of Kings در آستانه پنجمین سال حضور خود در صنعت بازی ایران، برنامه‌های ویژه‌ای برای سرگرم کردن بیش از ۲۰ میلیون کاربر خود با توجه به دوران شیوع اپیدمی کرونا و نیاز به خانه ماندن همه‌، طراحی کرد؛ برنامه‌هایی که از روزهای ابتدایی اسفند ماه سال ۹۸ آغاز شد. این برنامه شامل برگزاری چند فصل با نام «تور ایران‌گردی کوییز» است و در آن سعی شده تا با محتوایی پیرامون کشورمان ایران، کاربران به یک تور مجازی بروند و در چالش‌هایی با هدف شناساندن شهرهای کشور، مکان‌های تاریخی آنها، آداب و رسوم شهرها و قومیت‌ها مشارکت کنند.

  • رایگان‌های برتر

گیلاس: بازی حدس کلمه،  Virtual Table Tennis، لیگ برتر، تعقیب پلیس، دانک شات، قهرمانان تاریکی، جدول کلاسیک، پرندگان چیره‌دست، DomiNations و lichess

بازی‌های رایگانی هستند که در این ایام بیشتر مورد استقبال کاربران ایرانی قرار گرفتند.

  • پرفروش‌های برتر

منچرز ، اسپارتاکوس و Quiz of Kings بازی‌هایی هستند که علاوه بر پرطرفدار بودن، نام‌شان در میان پرفروش‌های بازی‌های ایرانی نیز قرار دارد.

در میان لیست بازی‌های برتر پرفروش، بازی‌های دیگری چون نبرد پادشاهان، گل مراد، پسرخوانده، جنگ و جادو، کلش آو زامبی، امپراطوری پادشاهان و نبرد شاهزادگان نیز قرار دارند که در ایام تعطیلات ناشی از شیوع کرونا و روزهای نوروز مورد توجه بازیکنان ایرانی قرار گرفتند.


پرطرفدارها

رایگان‌ها

پرفروش‌ها

گشت پلیس 2

گیلاس: بازی حدس کلمه

نبرد پادشاهان

باغ نگار

Virtual Table Tennis

منچرز

Quiz of Kings

لیگ برتر

اسپارتاکوس

تور کلمات

تعقیب پلیس

Quiz of Kings

بازی سلاطین

دانک شات

گل‌مراد

بزن بهادر

قهرمانان تاریکی

پسرخوانده

آمیرزا

جدول کلاسیک

جنگ و جادو

1:011

پرندگان چیره‌دست

کلش آو زامبی

منچرز

DomiNations

امپراطوری پادشاهان

اسپارتاکوس

lichess

نبرد شاهزادگان