جهش فنی صنعت بازی‌سازی مشهود است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران گفت: به جوانان فعال در صنعت بازی‌سازی در دهه پنجم انقلاب امیدهای بیشتری داریم.

سید عباس صالحی گفت: صنعت بازی‌های ویدیویی روز به روز به جلو حرکت می‌کند و جای پای خود را در میان علاقه‌مندان محکم‌تر می‌کند.

وی افزود: یک روز با الهام از سینما، بازی ساخته می‌شد و امروز از بازی به سمت سینما و سریال می‌رویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: آمارهای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال 96 نشان داده است که 24 میلیون و 700 هزار ایرانی روزانه به طور متوسط 73 دقیقه بازی می‌کنند و این موضوع نشان می‌دهد ارزش زحمات و خدمات بازی‌سازان چقدر است و بابت همتی که دارند از آنها تشکر می‌کنم.

صالحی با بیان این که بازی‌های ایرانی در حوزه فنی و تکنیکال هر سال گام‌های جهشی طی می‌کنند گفت: در کنار حوزه فنی، باید به سه حوزه دیگر نیز توجه شود. یکی از آنها حوزه اقتصادی است که طبعا به سرمایه و مدیریت اقتصادی نیاز است و در این راه باید اقدامات زیرساختی صورت گرفته و همگرایی بیشتری برقرار شود. البته نباید حل مشکلات اقتصادی به شکل بیرونی که باعتث رشد گلخانه‌ای می‌شود پیگیری شود و باید نگاه درون‌گرایانه داشت.

وی ادامه داد: دو حوزه دیگر که باید بیش از این به آن توجه شود یکی فلسفه نظری و راهبردی بازی‌ها و دیگری حوزه ساختار روایی تا در کنار رشد فنی، یک شبکه مطمئن‌تری در بازی‌ها داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: مطمئنا به نسل جوانی که امروز در صنعت بازی‌های رایانه‌ای فعال است و شاهد جهش و پیشرفت آنها هستیم، در دهه پنجم انقلاب امیدهای بیشتری می‌توان داشت.

در پایان این مراسم، جوایز بهترین بازی‌های سال از سوی سیدعباس صالحی به برندگان آن اهدا شد.