رونمایی از "عصر پهلوانان" تولید شده با حمایت بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
سید بهرام برقعی، روز دوشنبه در نشست خبری رونمایی از بازی رایانه ای "عصر پهلوانان"، در مجموعه فرهنگی و هنری آسمان، افزود: این بازی با الهام از داستان های شاهنامه، حاوی نشانه های ایرانی است و از فضایی متفاوت در عرصه بازی های اکشن برخوردار است .
این نشست با حضور رئیس گروه چند رسانه ای فرهنگستان هنر و مدیران تولید این بازی در مجموعه فرهنگی و هنری فرهنگستان هنر برگزار شد.
برقعی در این نشست خبری ادامه داد: ایده اولیه ساخت بازی عصر پهلوانان از سال 81 و در جمع تعدادی از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف شکل گرفت و در سال 85 نسخه اولیه و سال گذشته نسخه تولیدی آن روی خروجی قرار گرفت.
مدیر تولید بازی عصر پهلوانان، تصریح کرد: فرهنگ ایرانی و بویژه شاهنامه که به عنوان ماخذ تولید این بازی از آن استفاده شد، حاوی داستانها و شخصیت های بسیاری برای تبدیل به بازی است.
وی یادآور شد: برای تولید عصر پهلوانان، صرفا به دنبال ساخت بازی نبودیم، یلکه فرهنگ سازی و بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی برای وارد شدن به رقابت در این عرصه مد نظر بود.
برقعی، با اشاره به مراحل تولید بازی رایانه ای عصر پهلوانان، افزود: برای تولید این بازی، حدود دو میلیارد ریال هزینه شد و از 110 صدا پیشه (گوینده) و گروه حرفه ای گویندگان بهره گرفته شد.
مدیر تولید بازی رایانه ای عصر پهلوانان، ادامه داد: برای آماده سازی بخش اول این بازی، 110 شخصیت (کاراکتر) در آن گنجانده شد و حدود سه هزار و 300 خط دیالوگ داشتیم که فعلا برای نسخه آماده شده این بازی از دوهزار دیالوگ استفاده شده است.
وی گفت: بازی عصر پهلوانان در 9 سرزمین روایت می شود که نسخه آماده شده، حاوی پنج سرزمین است و چهار سرزمین دیگر به دلایل تجاری بعدا ارایه می شود.
برقعی، تولید این بازی را به دلیل گستردگی و نوع محیط کاربری آن دشوار دانست و گفت: ما برای رقابت در بازار و جذب مخاطب، در قدم اول از ایرانی کردن کامل بازی خودداری کردیم و برخی نشانه ها در این اثر، مشابه نمونه های خارجی است.
بازی عصر پهلوانان با بهره گیری از داستان های شاهنامه توسط تعدادی از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت بنیاد ملی بازیهای رایانه ای معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آماده پخش در بازار شده است.