نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران با نمایشگاه های خارج از کشور رقابت می کند

معاون پژوهش و آموزش حوزه هنری گفت : ازدحام گسترده در نمایشگاه بازی های رایانه ای بدون شک بازی سازان را به ساخت بازی های با کیفیت ترغیب خواهد کرد  .

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، خسرو زینال پور افزود : بازی های رایانه ای باید جنبه آموزشی داشته باشد تا بتواند بر روی مخاطب تاثیر مثبت بگذارد .

وی یادآور شد:بازی های خارجی با شاخصه های فرهنگی کشور ما همخوانی ندارد و مسوولین باید با توزیع این بازی ها در جامعه برخورد کنند .

معاونت پژوهش و آموزش حوزه هنری تاکید کرد :ازدحام جمعیت و افزایش 3 برابر ظرفیت در نمایشگاه نشان دهنده برقراری ارتباط علاقه مندان با بازی های داخلی است و این امر بازی سازان داخلی را بیش از پیش به ساخت بازی هایی با شاخصه های فرهنگی کشور ترغیب می کند.

زینال پور ادامه داد:در بازی های خارجی خشونت حرف اول را می زند و چون این رفتارهای خشونت آمیز از فرهنگ ما دور است باید بازی هایی آموزشی داخلی جایگزین آنها شود .

به گفته وی ،ساخت بازی های داخلی در ایران در حال رشد واین فاصله روز به روز در حال کاهش است.

زینال پور گفت:مسوولان صنعت بازی سازی باید از نیروهای مستعد در این حوزه حمایت کنند تا با ساخت بازی های متنوع و مهیج  رقیب اصلی بازی های پرفروش خارجی شوند .

دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران ششم تا دهم تیرماه از ساعت 10 تا20 در مصلای امام خمینی (ره) برپا است .