کنسول های قدیمی، خاطرات کودکان دیروز را زنده کرد

اختصاص غرفه ای از نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای به نسل اول و دوم کنسول های بازی سبب شد تا خاطرات دوران کودکی بسیاری از بازدیدکنندگان جوان این نمایشگاه زنده شود.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این غرفه به شکل یک خانه قدیمی مربوط به دهه 60 خورشیدی طراحی و در آن علاوه بر کنسول های قدیمی، تلویزیون های قدیمی نیز گذشته شده است.
بازدید کنندگان از این غرفه را اغلب جوانانی تشکیل می دهند که دوران کودکی خود را با بازی با این سیستم ها گذرانده اند؛ نسل دوم کنسول های بازی برای ما ایرانی ها بسیار خاطره انگیز است و بسیاری از جوانان امروز بازی کردن با نسل دوم کنسول ها، آغاز کردند.
این کنسول ها در سال 1976 راهی بازار شدند و بازی های آن روی کارتریج عرضه می شدند؛ در همان زمان ها بود که آتاری بازی هایی را به بازار عرضه کرد که در بین ایرانیان به همان نام "آتاری" مشهور شد و هنوز هم بسیاری نسل اول بازی های رایانه ای را با نام آتاری می شناسند.
علاوه بر جوانانی که با حضور در این غرفه و در دست گرفتن دسته های آتاری بار دیگر بازی های دوران کودکی را بازی می کنند، دکوراسیون این غرفه و کنسول های آن برای کودکان و نوجوانانی که با این فضا و سیستم ها بیگانه هستند، قابل توجه است و بسیاری از آنان از اینکه بازی های پر زرق و برق دنیای رایانه چهار دهه پیش چنین گرفیک ضعیف و طراحی ابتدایی داشتند، تعجب می کنند.
این غرفه درست در مقابل غرفه مربوط به بازی های نوین رایانه ای تعبیه شده است به گونه ای که در یک سوی سالن بازدیدکنندگان مشغول بازی با کنسول های قدیمی هستند و در سوی دیگر کودکان و نوجوانان در مقابل تلویزیون های مدرن امروزی بازی با نسل هفتم کنسول ها را تجربه می کنند؛ کنسول هایی که دیگر نیازی به دسته و فرمان و ... ندارند و به واسطه دوربین حسی و حرکتی، تنها با حرکت دست بازیکن فرمان می پذیرد و اجرا می شود.
دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران تا دهم تیرماه ا زساعت 10 صبح تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.