ایده‌های جدید باید در بازی‌های رایانه‌ای گنجانده شود

داور جشنواره بازی های رایانه ای تهران گفت : تمام بازی هایی که در بخش مستقل جشنواره ثبت نام کرده اند بر اساس 10 فاکتور ارزیابی و مورد داوری قرار می گیرند .

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، فرشاد صمیمی افزود: نقطه ضعف داوری این دوره ، عدم اعمال نظام رده بندی سنی (اسرا)در بازی ها است .

وی عامل اصل انتخابش به عنوان داور را ساخت 11 بازی رایانه ای دانست و ادامه داد : به دلیل فعال بودن در عرصه بازی سازی و ساخت 11 بازی رایانه ا ی (مقاومت، لانه شیطان 1و2و3، کاروان آزادی و ...) و 3 پروژه ای که در حال اتمام است برای داوری برگزیده شده ام .

صمیمی عامل اصلی موفقیت بازی سازان خارجی در ساخت بازی ها رایانه ای را داشتن هدف مشخص در این عرصه دانست و اظهار کرد : شرکت های بازی ساز موفق خارجی عواملی زنجیروار همچون برنامه ریزی ، داشتن هدف و زمان بندی مناسب را در برنامه کاری خود گنجانده اند در حالی که ساخت بازی های داخلی همچنان با بی برنامگی مواجه هستند .

وی با اشاره به اینکه بازی های رایانه ای باید با مخاطب ارتباط برقرار کند گفت : اگر بازی لذت بخش و گیرا نباشد ، تعداد دفعات ورود به بازی کم و گرافیک بازی با مخاطب ارتباط برقرار نکند بازی مناسبی نخواهد بود .

به گفته صمیمی،اکثر بازی های داخلی این شرایط فوق را دارند و به این دلیل نتوانسته رضایت مخاطب را جلب کند .

داور جشنواره بازی های رایانه ای تهران تاکید کرد :در حال حاضر با پردازش ایده در بازی های بومی مشکل داریم و اکثر بازی های تولید شده نوعی کپی برداری از بازی ها خارجی است که اگر این شرایط ادامه داشته باشد به شرایط مطلوب در این صنعت نخواهیم رسید .

دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران تا دهم تیرماه در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.