برپایی غرفه خانواده در دومین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران

غرفه خانواده با موضوعات مختلف در زمینه استفاده مناسب از گیم در دومین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران برای علاقه مندان برپا می‌شود.
به گزارش معاونت بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این بنیاد در جهت ارتقای سطح آگاهی خانواده ها در زمینه استفاده از بازی های رایانه ای و انتخاب صحیح گیم برای کودکان و نوجوانان با توجه به نظام رده بندی سنی  اقدام به برپای غرفه خانواده در دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای می کند.
براساس این گزارش ،این غرفه همزمان با برگزاری نمایشگاه بازی های رایانه ای در مصلای امام خمینی (ره)در چهار بخش"تست هوش هیجانی"،"سینمابا موضوع اخلاق خانوده "،"غار" و "غرفه مثبت 18" برپامی شود.
تست هوش هیجانی که یکی از بخش های اصلی غرفه خانوده است با نصب دستگاه به مغز کاربران و تست هیجان در زمان بازی به منظور تست میزان امواج مغزی و افزایش ضربان قلب کاربر انجام می شود.
همچنین مشاور خانواده در بخش سینمای نمایشگاه  در زمینه مختلف برای خانواده ها مشاوره رایگان می دهد.
در بخش دیگری از این غرفه، تصاویری از بازی های رایانه ای در دیواره غاری مجازی به نمایش داده می شود و کاربران با رده بندی این گیم ها آشنا می شوند .
همچنین کاربران بالای 18 سال می توانند با حضور در غرفه مثبت 18از بازی های مختص خود استفاده کنند و در عین حال با نحوه رده بندی سنی بازی های رایانه ای آشنا شوند. 
نخستین دوره بازی های رایانه ای تهران اردیبهشت ماه سال گذشته در برج میلاد تهران برگزار شده بود و با توجه به استقبال گسترده علاقه مندان به بازی های رایانه ای و به منظور تسهیل حضور علاقه مندان به این عرصه،  دومین دوره این نمایشگاه در فضایی بالغ بر سه و نیم برابر مساحت دوره گذشته به مساحت 18 هزار متر مربع در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود. 
ترویج نظام ملی رده بندی سنی بازیهای رایانه ای ESRA، نمایش توانمندیهای متخصصان و هنرمندان ایرانی، توسعه همکاری‌های بین‌المللی به ویژه با کشورهای اسلامی در زمینه صنعت بازی‌های رایانه‌ای، ارتقاء سطح دانش فنی و تامین امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تولید در کشور و معرفی ایران به عنوان قلب بازیسازی منطقه از جمله اهداف برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران محسوب می شود. 
دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران ۶ تا ۱۰ تیرماه امسال در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.