معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت ویژه‌ای از تولید بازی‌های بومی می‌کند

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت که این معاونت با توجه به جایگاه بازی‌های رایانه‌ای، حمایت ویژه ای از تولیدات بومی و ملی در این عرصه خواهد داشت. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، نسرین سلطانخواه افزود: شرکت های دانش بنیان در حوزه ساخت بازی های رایانه ای و نیز فعال در زمینه فناوری اطلاعات در برنامه حمایت از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارند.
وی یادآور شد: از سوی دیگر با توجه به آماده سازی زیرساخت‌های ارتباطی کشور با شبکه ملی اطلاعات آنچه که در این شبکه باید مورد توجه قرار گیرد تولید محتوای بومی و فارسی است که در این جهت طرح حمایت از بازی‌های رایانه‌ای بومی در دستور کار قرار گرفته است.
معاون رییس جمهوری تاکید کرد: بازی های رایانه ای یکی از محتواهای پرطرفدار در کشور محسوب می شود و این حوزه محلی برای انتقال فرهنگ و آموزش به نسل های مختلف است که نباید از آن غافل شد.
سلطانخواه تاکید کرد: حوزه فناوری اطلاعات و به ویژه بازی های رایانه ای توانسته حوزه نفوذ خود را به خوبی توسعه دهد و گستردگی مخاطبان گیم نشان از اهمیت این حوزه دارد. 
وی ادامه داد: تاثیرگذاری بازی های رایانه ای در دنیا موجب شده در این حوزه سرمایه‌گذاری‌های جدی انجام ‌شود و این حوزه از درآمدزایی قابل قبولی نیز برخوردار است. 
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: برای توسعه هرچه بیشتر بازی های رایانه ای در کشور باید به بخش خصوصی اعتماد کرد و از آن‌ها کمک گرفت و دولت فقط وظیفه حاکمیتی خود را انجام دهد و کمک کند تا شرکت‌های کوچک در این عرصه‌ها پا گیرند. 
سلطانخواه با اشاره به برگزاری نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای اظهار امیدواری کرد که این رویداد فرهنگی هنری فرصتی برای شناسایی استعدادهای درخشان در عرصه بازی سازی باشد. 
وی همچنین یادآور شد که این رویداد می تواند زمینه آشنایی بیش از پیش مخاطبان با بازی های رایانه ای ملی و بومی را فراهم کند. 
دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه سال جاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.