بازی‌های ایرانی باید مروج اخلاق باشند

بازیگر با سابقه تلویزیون و سینما گفت: بازی‌های رایانه‌ای ایرانی باید مروج اخلاق باشند و این تولیدات قابلیت مطرح شدن در عرصه جهانی را دارند. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، جمشید مشایخی به برگزاری نمایشگاه و جشنواره بازی‌های رایانه ای اشاره کرد و گفت: برای تولید بازی های ایرانی درخور توجه در ابتدا باید عاشق خداو ملت ایران بود و در عین حال از دانش و فناوری های عرصه بازی های رایانه ای به درستی اطلاع داشت. 
بازیگر فیلم کمال الملک ادامه داد: برای تولید بازی های رایانه ای درخور توجه برای کودکان و نوجوانان باید نیازها و در عین حال استعداد آنان را سنجید و براساس آن بازی های بومی تولید کرد. 
بازیگر فیلم سینمایی هزاردستان یادآور شد: ورود بازی های خارجی و استفاده کودکان و نوجوانان از برخی بازی ها می تواند آسیب های جدی برای خانواده ها در پی داشته باشد از اینرو ضروری است تولیدات ملی در زمینه بازی های رایانه ای داشته باشیم. 
مشایخی افزود: در عرصه تولید محصولات فرهنگی همچون آثار سینمایی باید قله های علم و اخلاق را طی کرد و دشواری ها را پشت سر گذاشت. 
بازیگر مجموعه تلویزیونی ستایش تاکید کرد: تولید کنندگان بازی های رایانه ای باید در ساخت بازی های بومی اخلاق را رعایت کرده و ارزش های فرهنگی را در بازی های رایانه ای به نسل جوان منتقل کنند. 
به عقیده وی، بازی های رایانه ای می تواند قصه گوهای خوبی برای بچه باشند و بسیاری از داستان های اساطیری ما در قالب بازی رایانه ای برای نسل جوان روایت شود. 
مشایخی یادآور شد: بازی های رایانه ای می توانند چگونگی غلبه بر دشواری ها را به کودکان و نوجوانان آموزش دهند و تولیدات داخلی می توانند به نحوی در دنیا فراگیر شوند. 
این بازیگر پیشکسوت همچنین ادامه داد: جشنواره بازی های رایانه ای تهران باید محملی برای گردهمایی خانواده ها باشد و این رویداد نباید تنها به اقدامی نمادین در عرصه بازی های رایانه ای تبدیل شود. 
دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های بین المللی بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه سال جاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.