برگزاری نخستین دوره آسیایی همایش کژوال کانکت

نخستین دوره همایش کژوال کانکت آسیا با حضور بنیاد ملی بازی های رایانه ای 22 تا 24 می سال جاری میلادی برابر با 2 تا 4 خرداد ماه در سنگاپور برگزار شد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، در این همایش که با حمایت و پشتیبانی چهار سازمان دولتی و خصوصی کشور سنگاپور، سه شرکت به عنوان platinum sponsor، بیست و دو شرکت به عنوان silver sponsor، ده شرکت به عنوانgold sponsor  برپا شد، بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان gold sponsor حضور داشت.

بازی‌های کژوال بازی‌های سرگرم کننده ویدیویی هستند که یادگیری و بازی کردن با آنها بسیار آسان است. این بازی‌ها محدودیت پلتفرم ندارند و می‌توان آنها را از طریق اینترنت، رایانه های خانگی و مکینتاش، ایکس باکس، پلی استیشن، آی فون، نینتندو، وی، سیستم اندروید و حتی تلفن همراه بازی کرد. این بازی‌ها عاری از خشونت بوده و مانند بازی‌های آرکِید هستند که شامل پازل، کلمات، بورد، کارت بازی و بازی‌های ساده می‌باشند.
بازی‌های ماهجونگ (Mahjong)، تتریس (Tetris)، بازی‌های تکنفره (Solitaire)، راز و رمز پرونده‌ها (Mystery Case Files)، Bejeweled و Farmville از این نوع هستند.
کارشناسان 44 شرکت معتبر در صنعت گیم و بازی های کژوال به ارایه سخنرانی در کژوال کانکت سنگاپور پرداختند که در این میان می توان به شرکت هایی نظیر فیس بوک، مایکروسافت، سونی، گوگل و ... اشاره کرد.
اخبار این رویداد فرهنگی که بیش از 200 سازمان و شرکت مرتبط با صنعت بازی های رایانه ای و 600 متخصص و کارشناس از سراسر دنیا در آن حضور  داشتند بوسیله 12 خبرگزاری پوشش داده شد.
کارشناسان بنیاد ملی بازی های رایانه ای طی نشست ها و جلساتی با ناشران و توزیع کنندگان، تولیدکنندگان و استودیوهای تولید گیم، دانشگاه‌ها، ان جی اوها یا سازمان‌های مردم نهاد (سازمان‌هایی که ذینفع نیستند)، نرم افزارهای موبایل و سیستمهای پرداخت الکترونیکی، طراحان بازی، متخصصان و مشاوران،  رسانه‌ها که از سراسر دنیا در این نمایشگاه حضور داشتند به تبادل نظر و گفتگو در زمینه صنعت بازی های کژوال پرداختند.
همچنین در حدود 93 جلسه سخنرانی با موضوعات صنعت عمومی، فروش بالا و فروش پایین، گرایش‌های نوظهور، بازی‌های اجتماعی و موبایل، بازی‌ها و گرایش‌ها، طراحی و تولید، کارشناسی واحد در نخستین همایش بازی های کژوال آسیا برگزار شد.
" انقلابی در تولید بازی‌های کژوال توسط نسل جدید بازی سازهای ایرانی" موضوع سخنرانی احمد احمدی،  مدیر بازرگانی بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان یکی از این سخنرانان بود.