ابعاد جنگ نرم در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای معرفی شود

استاد دانشگاه تهران گفت: جشنواره بازی‌های رایانه‌ای بهترین فرصت برای شناخت ابزار جنگ نرم بوده که توسط دشمنان خارجی به راحتی در تولیدات گیم طراحی و گنجانده شده است و هدفی جز تخریب ذهنیت کودکان و نوجوانان ندارد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، مجید ابهری به برگزاری نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران اشاره کرد و افزود: حدود 70 درصد اوقات فراغت گروه سنی کودک و نوجوان از طریق بازی های رایانه ای پر می شود .
استاد دانشگاه شهید بهشتی، از ورود بازی های رایانه ای خارجی به شکل قاچاق به کشور اظهار تاسف کرد،  گفت: تنها  دو درصد از بازی های رایانه ای کودکان در چهار چوب فرهنگ ما هستنددر حالی که کودکان با توجه به همذات پنداری و الگو برداری از بازی های رایانه ای تحت تاثیر شخصیت های بازی های رایانه ای قرار می گیرند.  
ابهری ادامه داد: با توجه به آسیب های جدی از قبیل رفتار های عصبی و ناهنجاری های رفتاری ناشی از استفاده از بازی های رایانه ای نا مناسب وارداتی، تا کنون همایش های متعددی برگزار شده و در این جهت مقالات بسیاری را صاحب نظران در زمینه بومی سازی بازی های رایانه ای نگارش و عرضه کرده اند . 
این استاد دانشگاه یادآور شد:برگزاری جشنواره بازی های رایانه ای باید از برگزاری یک همایش که تنها به اهدای تقدیر نامه و جایزه ختم می شود،فراتر باشد چرا که این جشنواره یک رویداد فرهنگی بوده و نیازمند برنامه ریزی دقیق و هدفمند است.
ابهری به آسیب شناسی بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت:جشنواره بازی های رایانه ای بهترین فرصت برای شناخت ابزار جنگ نرم بوده که توسط دشمنان خارجی به راحتی در تولیدات گیم طراحی و گنجانده شده است و هدفی جز تخریب ذهنیت کودکان و نو جوانان ندارد.
جامعه شناس ومتخصص علوم رفتاری با بیان این که راهکارهای مناسبی از سوی بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای  کاهش آسیب های فرهنگی بازی های رایانه ای خارجی به کار گرفته شده است، افزود: راه اندازی مراکز آموزشی برای شناخت خانواده ها از بازی های رایانه ای داخلی می تواند مسئولان این بنیاد را در زمینه کاهش آسیب های فرهنگی یاری دهد.
ابهری همچنین به شعار امسال" تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ی ایرانی" اشاره کرد و یادآور شد: با حمایت از تولید کنندگان داخلی در زمینه ساخت و ارتقای کیفیت بازی های رایانه ای می توانیم در عرصه بین المللی با تولید کنندگان خارجی به رقابت پردازیم.
این استاد دانشگاه به تشکیل کارگروه تخصصی از روانشناسان، آسیب شناسان اجتماعی، رفتار شناسان و مشاور تربیتی کودکان و نوجوانان برای تحقیق در زمینه بازی های مناسب برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت:  این کار گروه با نظارت بر نحوه ساخت و ورود بازی های رایانه ای می توانند از ورود تولیدات نامناسب به بازار جلوگیری کنند.
دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه سال جاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.