شناخت مخاطب و نوع پیام در ساخت بازی‌های رایانه‌ای رعایت شود

استاد دانشگاه و مدیر رسانه‌های دین و کودک و اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی شناخت دقیق مخاطب و نوع پیام در ساخت محصولات بازی های رایانه‌ای  را از مهمترین ارکان در جذب مخاطبان دانست.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، علیرضا رحیمی با بیان اینکه بنیاد ملی بازی های رایانه ای در طول چند سال اخیر قدم های مثبتی را درجهت بهبود باز های رایانه ای داخلی برداشته، افزود: این بنیاد به عنوان نهادی مرجع، حرف های جدیدی را در عرصه بازی های رایانه ای زده که این امر موجب بهبود شرایط تولید و عرضه بازی های داخلی و خارجی در کشور شده است .
این استاد دانشگاه ادامه داد: بازی سازان داخلی با توجه به نامگذاری امسال بعنوان سال  تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری، باید زمینه تحقق این شعار را در تولید بازی های ملی ایجاد کنند و علاوه بر ارتقای فکری بازی ها به ارتقاع سطح بازی ها به منظور  پرورش فکر کودکان و نوجوانان گام های موثری بردارند. 
رحیمی برگزاری نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای را مثبت ارزیابی کرده و افزود: برگزاری نمایشگاه های فرهنگی همچون نمایشگاه های سینمایی، کتاب و بازی رایانه ای اگر در جهت بهبود و ارائه محصولات جدید فرهنگی و رقابت بین کشور های داخلی و خارجی باشد مفید است .
وی به تحقیقات استادان دانشگاه ها در سال های اخیر در زمینه بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: در این تحقیقات عنوان شده است که اگر بازهای رایانه ای با هدف شناخت مهارت های هفت گانه و افزایش توجه به توانایی های ذهنی باشد می تواند انسان را در حل مسائل و آموزش های ذهنی تقویت کند از این رو استفاده از بازی های رایانه ای مفید است به شرط این که موجب عدم تحرک بدنی نشود.
این کارشناس امور کودک و نوجوان  بابیان اینکه شناخت مخاطب برای پیام رسانی از مهمترین رکن ساخت بازی های رایانه ای است توضیح داد: بازی های خارجی با شناخت دقیق مخاطب می توانند با آنها ارتباط برقرار و مخاطب را با خود درگیر کنند اما اشکال اساسی این بازی ها  ترویج خشونت و بی اخلاقی در قشر کودک و نوجوان است .
رحیمی بر لزوم ورود بخش خصوصی در عرصه تولیدات رایانه ای تاکید کرد و افزود: اگر سازمان یا ارگان دولتی اقدام به تولید محصولی کند و در ارائه محصول با مشکلی روبرو شود تمام مراکز و ارگان های مربوط دولتی در این زمینه را زیر سوال می برد ولی اگر بخش خصوصی وارد عرصه شود و دولت تنها بر عملکرد آن نظارت داشته باشد می تواند بهترین تولید کنندگان را وارد بازار تجارت کند .
این مقام مسئول در اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی اطلاع رسانی دقیق در زمینه نوع و نحوه بازی های رایانه ای داخلی و خارجی را از مهمترین اصول برای جذب مخاطب برشمرد و ادامه داد: با اطلاع رسانی و هک برچسب بر روی محصولات خود معرفی کامل برای خانواده ها داشته باشند تا در زمان مراجعه خانوده ها در جشنواره با مشکل از نظر انتخاب محصول مورد نیاز نداشته باشند.
دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه سال جاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.